Dakkajet vingvinkel

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Dakkajet vingvinkel

Inlägg av guildmaster »

Jag kan inte bestämma mig vilken vinkel jag ska ha på vingarna på min blivande dakkajet. Jag såg att om man vänder upp och ner på vingsegmentet för Blitzbomma får man en helt ny vinkel på vingarna. Nedåtböjda som en A-vinge eller nått. Lite mer aggresivt, men samtidigt lite för avancerat för orkplan.

Den blir kanske svårare att transportera, men det blir ett senare problem. Vad tycker ni? Bra eller anus?

Klassisk
Bild

Nedåt
Bild

Jag ska försöka magnetisera den så jag kan köra alla flygplanstyperna så klart.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
imp

Re: Dakkajet vingvinkel

Inlägg av imp »

Tycker båda ser bra ut. Men om du har två kan du ju ha en av varje och sen så kan du ställa dem väldigt tätt :lol:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Jag tycker den ska vara rörlig så när du drar i en spak på undersidan så flaxar den med vingarna... :P

Dock seriöst: Den vinklade nedre varianten tycker jag bäst hade passat om vingarna hade suttit på toppen av flygplanskroppen, lite som en Harrier...
Bild

Damn, jag tror jag vet vad mina chaos ska få för en flyer... :wub:
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Raka vingar ser bäst ut för orkerna tycker jag. De sneda vingarna ser mer Imperielikt ut.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Tack för kommentarerna. Det blir raka vingar. Nu måste jag springa genom huset och göra Vroom ljud igen!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar