TL blast

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Excessus

TL blast

Inlägg av Excessus »

Så, försökte leta om det besvarats tidigare men kunde inte hitta nåt...

Mina havoc launchers på mina rhinos är ju twin linked, så de har en re-roll, men är det alla tre tärningarna eller bara scatter dicen man rerollar?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: TL blast

Inlägg av Zurken »

Du re-rollar alla tärningar (ett scatter dice roll är ett slag på 3 tärningar, precis som ett Ld check är på 2)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Word

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ok, tack, hängde upp mig på ordanvändandet under Twin-Linked i BrB där det står "reroll to hit" även för blast vapen...

...dock hittade jag nyss just hur rerolls fungerar under blast avsnittet...D'oh! Jag är blind! :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

No probs, GW är inte kända för sina kunskaper i pedagogik.
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Zurken skrev:Du re-rollar alla tärningar (ett scatter dice roll är ett slag på 3 tärningar, precis som ett Ld check är på 2)
man kan tro det men läs under placing deepstrike
Bilagor
scatter.JPG
scatter.JPG (23.55 KiB) Visad 1358 gånger

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Så...fantastiskt, tre olika platser i BrB och beskrivs på tre olika sätt!

#1 Under Twin Linked är det "the roll to hit" även för blastvapen(står inget om avstånd).

#2 Under Blast är det "both the scatter dice and the 2D6" när man ska rerolla.

#3 Under Deep Strike rollar man scatter dicen och 2D6 separat och stödjer det som står under Twin Linked.

I Deep Strike står dock inget om rerolls vad jag kan se, så tydligen är det två situationer, #1 och #2...och så var man tillbaka på ruta ett igen... :(

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Eftersom det är en blast måste väl #2 gälla... allt annat vore ännu mer konstigt!
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Gibber skrev:Eftersom det är en blast måste väl #2 gälla... allt annat vore ännu mer konstigt!
Jo men den är ju också twin linked förutom blast, och twin linked blasts beskrivs även i #1, och stöds av #3...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

#1 förklarar att ett vapen ger re-roll to hit, #2 förklarar hur just Blasts fungerar när de har re-roll.

#3 har inget med saken att göra då det berör separat helt annan regel, dvs deep strike, som inte har nåt med TL eller blast att göra.

Skriv svar