Doom Scythe conversion

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Trollapan

Doom Scythe conversion

Inlägg av Trollapan »

Hej hej folket

Jag sitter hemma otålig som alltid och vill göra mig en Doom Scythe till Necrons.
Även om det nu förhoppningsvis inte är länge kvar tills det kommer en 2nd wave till
just Necrons så ja.. som ovan skrivet. Jag e otålig.

En Dark Eldar Razorwing kraftigt konverterat borde väl kunna funka? Jag gissar att
när/om riktiga modellen kommer så småningom så är det på en stor flygbas åtminstone.

Vad tror ni folket?
Ta kanonerna från en Annhilation Barge, använda 2 kanoner från Doomsday Arcen och lite småtjaffs. Kapa av alla runda kanter och göra modellen rundare.

Hur låter det i folkets öron? Låt höra? Någon som gjort andra liknande konverteringar?

Halvar

Re: Doom Scythe conversion

Inlägg av Halvar »

finns det inte cylon-raiders från battlestar galactica man kan använda? tycker de ser ganska lika ut från de bilder av doomscythe jag sett. just storleken kan nog bli ett problem kanske.
Ja' än't bittä'!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Halvar skrev:finns det inte cylon-raiders från battlestar galactica man kan använda? tycker de ser ganska lika ut från de bilder av doomscythe jag sett. just storleken kan nog bli ett problem kanske.
Det finns massa olika varianter. Den jag spanat in för att bygga en komplett BSG-armé är i resin och rätt billig men har inte släppts än... :-D

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Det ryktas att 2nd wave släppet till necrons ska komma i feb-mars och då ska bland annat doom/night scythe, wraiths/spyders mm komma

Trollapan

Inlägg av Trollapan »

Hoppas föregående talare har rätt Ang.2nd Wave. Får se detta projekt som en kul grej och se vad det blir kort och gott :p

Trollapan

Inlägg av Trollapan »

kombat skrev:Det ryktas att 2nd wave släppet till necrons ska komma i feb-mars och då ska bland annat doom/night scythe, wraiths/spyders mm komma
Har du någon länk till detta rykte? Sjukt nyfiken på Triarch Stalkern

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Finns inga bilder ön men jag läste det på belloflostsouls.net för några dagar sen kan lägga upl länken lite senare

Skriv svar