Komp på Gothcon 2012

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Bruce

Komp på Gothcon 2012

Inlägg av Bruce »

Slipper vi subjektiv komp i år, så att man har en chans att få veta sin komp i förväg och slippa bli förundrad över vad som delats ut.

egge

Re: Komp på Gothcon 2012

Inlägg av egge »

Bruce skrev:Slipper vi subjektiv komp i år, så att man har en chans att få veta sin komp i förväg och slippa bli förundrad över vad som delats ut.
Jag hoppas verkligen inte att dem tar bort det. Då tar dem bort det som gör GothCon så bra i mina ögon.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bruce

Inlägg av Bruce »

Det som håller tillbaka Gothcon och inte gör den till det där lilla extra i mina ögon, är just den subjektivakompen, allt annat tycker jag är superbt.

Vore trevligt att veta sin komp innan det är dags och att kunna påverka den mer och finjustera.

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Hoppas inte heller man tar bort den subjektiva kompen...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

the godfather

Inlägg av the godfather »

nu är det fan bara en enda turnering kvar med subkomp.
gillar man inte det kan man åka på de andra 20 om året med andra former av komp :)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Bruce

Inlägg av Bruce »

Jag väljer vilken turnering jag åker på, inte du Gudfader.

Åsikter om förbättring borde inte spottas åt.

Subjektivkomp är en restprodukt i komputvecklingen.

Det är som att säga att apartheid ska vara kvar bara för att det en gång har tillämpats.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bruce skrev:Det är som att säga att apartheid ska vara kvar bara för att det en gång har tillämpats.
Eller, kanske inte riktigt...

Jag har iofs aldrig spelat 40K på GothCon men tänker mig ev. göra det i en avlägsen framtid. Eftersom Sub Kompen nu är på utdöende tycker jag att det är lite småkul att den finns kvar någonstans.

Ska man nu ha komp överhuvudtaget så är det väl skoj om det ser lite olika ut på olika turneringar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Subkomp gör ju att man kan bygga en lista med enheter man tycker om och få en mer rättvis komp än vad man får i kompmallen. Eftersom den är mer statiskt och förväntar sig att man utnyttjar alla val optimalt och ser inte alltid till listan som helhet. Tycker verkligen inte att subkompen ska försvinna från gothcon. Mer spridning mellan turneringarna! Och vad jag tror gudfadern menade är att man måste inte gilla alla upplägg men då kan man ju välja något som faller en mer i smaken. Finns nog ingen som tror att de bestämmer över någon annans turneringsspel.

egge

Inlägg av egge »

@Bruce: Jag håller verkligen med om att åsikter om förbättringar inte borde spottas åt. Jag hittar dock inte ditt förbättringsförslag. Jag hittar bara din fråga om man kommer använda subjektiv komp i år. Likaväl hittar jag din kommentar om att det är kasst, som låter extremt nedlåtande och som verkligen lyser upp världen genom att idiotförklara alla som gillar subjektiv komp. Om du vill ha mindre bitska kommentarer kanske du kan omformulera din fråga lite?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bruce

Inlägg av Bruce »

Jag är av den åsikten att subjektivkomp är bättre än ingenting alls, men det finns bättre kompregleringssystem.

Verkar som om jag är ganska ensam om att subjektivkomp är kass, det är ju så att majoriteten/arrangörerna bestämmer.

Förövrigt så är Gothcon en lysande turnering.

Skriv svar