Resultat BSK 2011
-
Michael Carl
Resultat BSK 2011
Resultat från BSK 2011.
- Bilagor
-
- bsk2011_resultat.pdf
- (14.32 KiB) Nerladdad 518 gånger
Re: Resultat BSK 2011
Vi hörde många på konventet som så att kompen inte spelade så stor roll, vilket vi dock tagit lite som en sak att påvisa att den faktiskt gör. Kompen har gjort att de flesta valt att lägga sig på ungefär samma nivå, och därför påverkar den inte dem så mycket. Lag ostbil valde något annat... genom att göra lågkomp (roligare än att göra högkomp) kan man se vilken inverkan kompen faktiskt har. Utan komp hade vi placerat oss som 4e lag, men med komp blir vi nr 20. Observera att vi inte säger att kompen har för stor inverkan utan personligen tycker jag det är lagom.
Kompen spelade lika stor roll som "vanligt" på pappret, men då resultaten är mindre extrema på en lagturnering gör att kompen relativt sätt påverkar mer.
Vanlig turnering med aktiv komp är kompmall/5->rundat till närmaste heltal och sedan halva mellan skillnaden
BSK hade kompmall/10 -> rundat till närmaste heltal och sedan hela mellan skillnaden
Så kompen spelar STOR roll på bsk då de allra flesta resultaten hamnar mellan 20 och 60p (vilket motsvarar 5 och 15).
Vanlig turnering med aktiv komp är kompmall/5->rundat till närmaste heltal och sedan halva mellan skillnaden
BSK hade kompmall/10 -> rundat till närmaste heltal och sedan hela mellan skillnaden
Så kompen spelar STOR roll på bsk då de allra flesta resultaten hamnar mellan 20 och 60p (vilket motsvarar 5 och 15).
Alexander Merinen
Och det faktum att ni snittade på vaddå, 30 lägre i komp på era arméer, påverkade ju sannolikt era inspelade poäng mer än vad kompen sänkte er totalt?
Tack för en riktigt bra turnering och för chansen att möta många trevliga och duktiga spelare från hela landet... och Frankrike! Hade nöjet att spela mot både laget som vann och kom på andra plats och jag lärde mig massor. Kul att det var hyfsat jämnt i toppen. Hade absolut inte klagat om det blir även en 6:e match någon gång i framtiden!
Ses nästa år!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Nu får vi visserligen inte veta helt säkert förrän om ett år, men jag tror att vi placerat oss kring 20 plats om vi spelat lite högre kompade listor. Sedan använde vi oss av välkänd ost, dvs i kompmallen redan tilltäppta hål, med lite letande kan man göra lika hårda listor som kompar lite högre. Alltså tror jag att kompen påverkar lagom på bsk och för lite på andra turneringar.pära skrev:Och det faktum att ni snittade på vaddå, 30 lägre i komp på era arméer, påverkade ju sannolikt era inspelade poäng mer än vad kompen sänkte er totalt?
- bearbullet
Tack för en skitrolig turnering!
Det va våran första (blargh) vilket kanske kan ses på resultatet men vi har lärt oss mängder och på kärt återseende
på nästa turnering för vi lär dyka upp =)
//Oscar
Det va våran första (blargh) vilket kanske kan ses på resultatet men vi har lärt oss mängder och på kärt återseende
på nästa turnering för vi lär dyka upp =)
//Oscar
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts
"Vill du ha brie med dendär?"
Tau, 2500 pts
"Vill du ha brie med dendär?"
Eftersom den andra tråden blivit vad den blivit, så tackar jag Er här istället! Mycket trevlig turnering med duktiga arrangörer och trevliga motståndare. Nästa år vill jag dock pendla eller slagga på hotell. Brrr.
Får även jag tacka för ett toppen arr!
Tack för en super rolig turnering. Vi i nos:arna har redan planer på att dyka upp nästa år. Och även försöka få med nått mer lag. Nöjd med plats 37 på tanke på att det var vårt första BSK och även den första turneringen totalt för vissa i laget. Tack alla motståndare för roliga matcher och trevligt skit snack hela helgen.
En tanke till nästa år är kanske stänga ytter dörren till sovsalen. För det var sjukt kallt hela natten. Men annars ett super bra arr.
Mvh
Lennart
En tanke till nästa år är kanske stänga ytter dörren till sovsalen. För det var sjukt kallt hela natten. Men annars ett super bra arr.
Mvh
Lennart