Touren som SM?

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Papa D

Touren som SM?

Inlägg av Papa D »

Tjena på er!

Skulle det inte vara vettigt att göra touren till SM i 40k varje år? Då finns det ett väl definerat kval system. Och de 20 - 30 som har kvalat går upp mot årets troligen duktigaste spelare. Jag skulle gärna se en sådan utveckling, dessutom är det mer logiskt än att gothcon och sydcon generiskt tilldelas denna förmån.

Vad sägs?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Touren som SM?

Inlägg av speedfreek »

Jag är oändligt emot.

Tycker ett Svenskt Mästerskap ska vara öppet för alla, inte bara öppet för alla som lyckas kvala.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jag instämmer det den snabbe. Öppet SM åt folket!
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller med Papa D. Jag har alltid tyckt att det godtyckliga runtflyttande öppna mästerskapet är lite konstigt. Jag förstår inte heller vad tjusningen skulle vara med att ha ett öppet mästerskap, framförallt inte på GothCon, där många turneringsrävar brukar framhäva att lottningen ofta blir orättvis i de första omgångarna pga stor variation på spelarkvaliteten.
Ett SM ska i min mening vara en turnering som verkligen korar den bästa spelaren, genom att han (eller hon) får möta bara duktiga och kompetenta motspelare.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jocke (inte slapp) - Min poäng precis!

Faktum är att för att vara "bäst" i Sverige ska man inte kunna ha tur på 1 turnering. Med detta system måste man ju ha tur på minst 2 turneringar för att kunna få titeln SM. Dessutom tycker jag att man borde håsa detta mer, dra in sponsorer. Så SM i nördgubbe spel blir en stor grej som det skrivs om. Faktum är att jag inte ens vet vart SM gick i år Sydcon som blev en pytteliten turnering veckan innan BSK eller Gothcon?

Jag tycker inte öppenheten som ni förespråkar gynnar hobbyn på något sätt, det gör touren, då folk spelar mer, åker på touren turneringarna. Om vi också skulle kunna binda upp lite sponsor pengar i detta så skulle SM i 40k kunna bli riktigt spännande och en stor grej.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Jag är med elithetsarna.

Hela poängen med en sån turnering är ju att det ska vara ett möta bland de bästa spelarna. Dock kanske man borde låta fler kvala 8/ turnering så det blir lite större startfält.
Samt att man kanske ska låta lag 1-3 på Sveriges största turnering få kvala med.
/a

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag är inte längre oändligt emot...

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Jag visste inte ens att det fanns ett öppet SM men det här förslaget låter långt mycket bättre!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Hade helt klart varit för förslaget, om nu bara nån annan än en Hesselburgare kommit med det. :?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jag är emot bara för att folk tar det på så stort allvar.

Men skulle jag vara för så tycker jag Cadelins inlägg summerar mina åsikter i frågan.

Skriv svar