IG chimera turrets

Regelfrågor och förslag på husregler
Johanem

IG chimera turrets

Inlägg av Johanem »

Hej

Tänkte spela lite 40k på BSK.

Min IG chimeror är utrustade med Autocannons, som de fick i och med IA1 (tror jag det var). Kan inte hitta något i FAQ om det är tillåtet, vilket borde betyda att man inte får ha det. Ser dock ingen rimlig anledning till att man har förbjudit det, med tanke på att andra IA grejer tillåts.

Är jag bara dålig på att leta? Eller kommer mina chimeror ha väldigt långa multilasers på BSK?

Flyttad till rätt kategori.
-moderator Zurken
/Johan Malmström

Användarvisningsbild
Röde

Re: IG chimera turrets

Inlägg av Röde »

Om BSK använder RT-mallen och SweFaq så kan du vara lugn.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Du köper chimeran ur imperial armour updaten från forgeworld, och där kan du ha autocannons.

Johanem

Inlägg av Johanem »

Tackar för snabbt svar.
/Johan Malmström

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Har aldrig tittat på det här tidigare och kanske har missat något i all hast men vad jag kan se så är chimeror är inte listade i SverigeFAQ och köps därmed ur codex. Så inga autokanoner.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Gustav skrev:Har aldrig tittat på det här tidigare och kanske har missat något i all hast men vad jag kan se så är chimeror är inte listade i SverigeFAQ och köps därmed ur codex. Så inga autokanoner.
Såg just att det du säger stämmer. Det betyder att en rad Imperial Guard spelare spelat turneringar med otillåtna listor det senaste året/åren. Blir de diskade nu i efterhand, eller? ;)

Jag förutsätter nästan att det är en miss i FAQen. Om inte så är det lite skämmigt faktiskt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag får en viss känsla av de'ja vu nu... Känner igen detta. Jag har för mig att det inte är tillåtet med autocannon-chimeror, men jag kom inte alls ihåg motiveringen bakom. Någon ur sweFAQen kan nog klara upp detta.

Ifall autocannon-chimeror inte är tillåtna så tror jag att det är ok att räkna autocannonerna som multi-lasers.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Detta har varit uppe tidigare och då var (om jag kommer ihåg rätt) medlemmarna av Sverige-FAQen överens om att Autokanonen skulle vara tillåten. Om det kommit nån ny version sen dess kommer jag inte ihåg
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag ställde frågan, det var ok, det skulle fixas nästa version. Detta var nästan 3 versioner sen, men det är en sån liten grej, och alla spelar med dom, så det verkar inte behövas skrivas in. Men om nån ser detta får dom gärna lägga till det i TODO listan igen :)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Om en turnering använder SweFAQ så måste det väl vara det som faktiskt står i dokumentet som gäller, inte vad som står i någon obskyr tråd som är omöjlig att hitta på forumet. Sen är det ju naturligtvis upp till arrangörerna att tillåta vad de vill.

Skriv svar