Alternativa Grey knights
Alternativa Grey knights
Tjenare..
Jag funderar på att skaffa mig en GK armé, men vill helst inte måla dom i sina ordinarie grå/silver färger.
Så jag undrar om ni tror att folk skulle ha invändningar mot att spela mot tex röda eller svarta GK´s??
Jag funderar på att skaffa mig en GK armé, men vill helst inte måla dom i sina ordinarie grå/silver färger.
Så jag undrar om ni tror att folk skulle ha invändningar mot att spela mot tex röda eller svarta GK´s??
Re: Alternativa Grey knights
Absolut inte. Helst snygga, men vadhelst du själv föredrar är ok.
härligt...
Funderar på om det kan funka med en svart grund och sen highlighta upp rustningen till nån schysst lila/blå färg...
Eller ska man köra på standard silver fast med en röd tint i det istället för blått som det är i det officiella....
Edit!!
Det blir orginalschema... Har suttit och testmålat dom 2 olika exemplen ovan, och det skulle ta för lång tid med varje figur...
Grå rustningar, röd-blåa sköldar...
Funderar på om det kan funka med en svart grund och sen highlighta upp rustningen till nån schysst lila/blå färg...
Eller ska man köra på standard silver fast med en röd tint i det istället för blått som det är i det officiella....
Edit!!
Det blir orginalschema... Har suttit och testmålat dom 2 olika exemplen ovan, och det skulle ta för lång tid med varje figur...
Grå rustningar, röd-blåa sköldar...
Så länge det tydligt framgår vad det är så är det lugnt. Men om du använder vanliga GK-modeller och bara målar dem i en annan färg skall det ju inte vara några som helst problem.
Mortarion: Det kommer vara straight out of the box modeller...
Här är en liten WIP av hur dom kommer se ut.. Vet att rustningen drar lite åt Space wolfes hållet, men jag gillar den blåaktiga nyansen som det ger 

-
bildsköne bengtsson
annars finns det ju dom lite mindre kända pink-knights.....
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.
Mina är metallkolör för det gick så löjligt fort att måla. Sen har jag försökt göra mitt eget med egna färger på stormbolters, axelskydd och sköldar.
Så jag kör med lila och vitt. Vet inte riktigt om jag egentligen gillar det men det är lite sent att backa ur nu:P
Så jag kör med lila och vitt. Vet inte riktigt om jag egentligen gillar det men det är lite sent att backa ur nu:P
-
Claimh_Solais
tycker den blå grå passar skitbra 
Jag tycker det är bra.
Jag tycker också att jag borde ha en "RydCon-ok" stämpel...
Jag tycker också att jag borde ha en "RydCon-ok" stämpel...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/