Spindel Demoner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Silvertejp

Spindel Demoner

Inlägg av Silvertejp »

Efter ha spelat orker i alla dess former nu under mitt första aktiva år som 40k-spelare och har nu valt att gå vidare och kollade på nya arméer ville inte spela en Marine baserad armé och inte en hord armé till, kollade på Necrons och systrar men kände att dom får vänta på nya figurer/codex. När jag kom till demonerna insåg jag att man kunde göra riktigt coolt temade arméer, jag började skissa på en armé helt bestående av en gud. Jag ville spela en armé som var långt ifrån orkerna en armé som var fragil men slog hårt, jag kände att spela en Slaanesh armé skulle funka.

När jag började titta på modellerna som skulle ingå insåg att jag att modellutbudet om man bara skulle spela en gud var ganska begränsat. Jag förstod att Fiends var sjukt bra och ville spela med dom när jag insåg att det inte fanns så mycket hårda enheter inom Slaanesh. Fiends modellerna var dock inget vidare och när jag satt och brainstormade konverterings möjligheter med LillePer så kom vi fram till spindlar från spider riders boxen hade kunna funka. Sen gick det en tid och jag började fixa bitz då Kom O&G spindeln och jag hade en soulgrinder och insåg att jag kunde köra hela arméen med spindel tema.

Fiends
Bild
Bild
Bild

Keeper of secrets [WIP]
Bild
Bild

Soulgrinder [WIP]
Bild
Bild

Målet är att bli klar till BSK och där funderar jag på att spela;
HQ
Keeper of Secrets 235p -4
Unholy Might, Soporific Musk

The Masque 100p -5

Herald of Slaanesh 100p -3
Chariot, Unholy might, Icon
ELITES
6 Fiends of Slaanesh 190p -12
Unholy might
TROOPS
6 Daemonettes 109p -2
Icon

6 Daemonettes 109p -2
Icon

6 Daemonettes 84p -1

6 Daemonettes 84p -1

6 Daemonettes 84p -1

6 Daemonettes 84p -1
HEAVY SUPPORT
Soulgrinder 160p -5
Tongue

Soulgrinder 160p -10
Tongue

MC/Fordon: -2
komp:58
1499

Åsikter på listan/modellerna uppskattas :)

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Spindel Demoner

Inlägg av LillePer »

Du vet vad jag tycker :wub:

Anton

Inlägg av Anton »

Gillar dem! :wub:

Skulle vilja ha lite ljusare färg någonstans dock, tror att de kan se för tråkiga ut på brädet annars. Kanske något så enkelt som att borsta på en ljusare nyans på det röda.

Tycker nästan drakhuvudet bryter temat lite men har ingen bra idé till alternativ.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Anton skrev:Gillar dem! :wub:

Skulle vilja ha lite ljusare färg någonstans dock, tror att de kan se för tråkiga ut på brädet annars. Kanske något så enkelt som att borsta på en ljusare nyans på det röda.

Tycker nästan drakhuvudet bryter temat lite men har ingen bra idé till alternativ.
Jo, har själv tänkt tanken, nu är korten lite mörka, men kan bli lite enformigt tänker jag, just därför jag har såpass ljusa baser, men ska tänka på om jag ska dra in nån mer skarp färg till. Drakhuvudet gillar jag, orginalhuvudet funkar inte alls och vet inte riktigt om det finns några mer alternativ.

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Riktigt balla! :P

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Tycker du ska ha fler än två ögon på dina driders. Och ett humanoit huvud på den den stora killen, från fjantasy plastjätten kanske, finns flera olika i den byggsatsen.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Bengt skrev:Tycker du ska ha fler än två ögon på dina driders. Och ett humanoit huvud på den den stora killen, från fjantasy plastjätten kanske, finns flera olika i den byggsatsen.
Plastjättens huvud ser så jävla gubbigt ut bara inte det minsta Slaanesh, tror jag får leta upp ett huvud från en annan tillverkare då, fler ögon ska jag kika på om det går, känns lite knivigt.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker egentligen att dina Fiends är för små.
Har haft exakt samma idé, men hade då tänkt använda dem som Seekers.
Har ingen bättre idé än att förlänga lite i midjan pcj kanske smyghöja basen lite.
Keepern är väldigt mycket för låg, men kompenserar med att vara bred, så det kanske funkar. Svintuff modell dock.
Ang Soulgrindern, så är här är ett helt ok huvud, som kommer från demonprinsen i plast.
Eller använda spindelhuvudet som det är?
CSM Possessed har ett par stycken som skulle passa bra till herald/masque också.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Asså det är ju bara att ha koll på hur stora orginalmodellerna är och vara lite generös med LoS?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Men skiljer det två tum i höjd så blir det onödigt krångligt.

Skriv svar