Rengöring & Resin i allmänhet: Resin är ett slags "plast"material som många olika tillverkare väljer att använda, Maxmini, Microart & Forgeworld tex och då jag är ändå inne på Forgeworld så levererar dom oftast sina modeller otvättade så gjut"oljan" är oftast kvar det löser man lätt med ett vattenbad med lite diskmedel en ren mjuk tandborste till ändamålet så är det bara att skrubba försiktigt
Hantering & Resin: sen då allt detta är rent så kommer nästa steg lite varmare vatten & försiktigt böja diverse saker som kan vara krokiga bannerpoles & andra raka stavar brukar jag ersätta med den tjockare "roden" från GF9 pinning set för att få en garanterat spikrak banner/boss pole eller liknande
Moldlines & Resin: All resin är Giftigt så om ni ska fila i resin eller skrapa så föreslår jag andningsmask som man köper på claes olssons billigt annars är ni många i lokalen där det fixxas till så föreslår jag en större plastbunke med vatten & fila under vattenytan använder ni slippapper eller mjuka nagelfilar så kan ni blöta upp pappret eller nagelfilen så det är ordentligt blött givetvis bler det lite resin gegga men ni slipper andningsmasken & det dammar inte och minskar risken för inanding sjukhus hanskar kan man använda och för er som är har latex allergi så föreslår jag handskar i ett material som kallas neopren samma sorts handske men olika material
Inandning av resin kan ge en likvärdig hosta som påminner om lunginflamation som inte kan bota med antibiotika på rätt sätt & det sticker & "skär" i halsen då ni hostar
det var kortfattat men hoppas det var lärorikt fyll på i tråden vem som helst får posta tips & trix, synpunkter & egna idéer samt tips så kanske vi får oss en rolig kunskaps bank från allt till att blanda färg hantera olika material
/Osten