Tjena,
Håller på att bygga ihop en RW armé och planerade att använda 40mm breda baser istället för GWs egna baser som är vanilla bred. Skulle detta ses som ofint?
Personligen tycker jag dom bredare baserna är mycket finare och byggde ett gäng innan GW kom ut med sina(som nu då är officiella), man ser lite mer bas än dom andra som gömmer mer eller mindre helt sig under biken. I lite samma anda så kan det bli en större bas för Attack Bikes med än 60mm, inte mycket större dock.(Lite AB blev det då ändå)
//Magnus
Basstorlek på Vanliga Bikes(inte Attack Bikes)
- speedfreek
Re: Basstorlek på Vanliga Bikes(inte Attack Bikes)
Problemet blir ju att du kan sprida ut enheten bättre i bredd i förhållande till vanliga.
Det gör den mindre sårbar för blasts.
Men samtidigt kan du gömma den sämre.
Jag skulle verkligen inte bry mig.
Det gäller även drones, jetbikes och kavalleri inom rimliga gränser.
Det gör den mindre sårbar för blasts.
Men samtidigt kan du gömma den sämre.
Jag skulle verkligen inte bry mig.
Det gäller även drones, jetbikes och kavalleri inom rimliga gränser.
Kan man verkligen dra LOS till basen? "Line of sight must be traced ... to any part of the body ... (for 'body' we mean its head, torso, legs and arms)."speedfreek skrev:Men samtidigt kan du gömma den sämre.
Iofs blir det svårare att knô ihop enheten ordentligt bakom saker.
- speedfreek
apressissHeadWar skrev: Iofs blir det svårare att knô ihop enheten ordentligt bakom saker.
@Mag-EL: Om du menar att du vill ha en bas som är (avrundad) 40mm*50mm (eller hur lång en Bike-bas nu är) så tycker jag nog inte att det är några problem; GWs Bike-baser är sjukt optade på alla sätt och jag kan nog inte komma på något läga bär dessa är mer än marginellt bättre.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
@Katarsis
Längden på dom är ungefär 80mm eller vad det blir. Har ju satt 2st halvor runda 40mm baser på en kvadratisk 40mm bas.
EDIT: Mätte baserna nu och GWs är 25x70mm, mina är 40x75mm
Längden på dom är ungefär 80mm eller vad det blir. Har ju satt 2st halvor runda 40mm baser på en kvadratisk 40mm bas.
EDIT: Mätte baserna nu och GWs är 25x70mm, mina är 40x75mm
- speedfreek
Jag tror du "vinner" lite på att de är extra långa men att det knappt gör någon skillnad med den extra bredden mer än negativt om du vill få plats bakom något.
Vill bikes sprida ut sig kan de ju alltid göra det i längsled istället för att slippa blasts.
Vill bikes sprida ut sig kan de ju alltid göra det i längsled istället för att slippa blasts.