sitter och fillurar på vad för baser jag ska ha till min armé.
som det är nu är alla figgarna limmade på baserna. så jag funderar på om jag ska bryta bort dem och basa innan jag målar alt. försöka bryta bort dem efter jag målat och basa dem då.
men oavsett vad så vet jag inte riktigt vad för tema jag ska köra.
vill väl ha ngt som är lite roligare än lite sand och gräs och som kanske kan ändras lite beroende på enhetstyp. så troopsen har en typ och termosarna en annan men att de fortfarande känns som de hör ihop.
basningstips för armé.
basningstips för armé.
- black templars @ time of ending -
Re: basningstips för armé.
Ska du ha något annat än grus och static grass bör det basas innan du sprayar gubben. I vissa fall kanske du till och med ska måla baserna separata från de andra gubbarna.
Ska du ha lite cityfighttema kan det fungera att basa "runt" gubbarna också.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Serpent skrev:Ska du ha något annat än grus och static grass bör det basas innan du sprayar gubben. I vissa fall kanske du till och med ska måla baserna separata från de andra gubbarna.
det är väl lite åt cityfight hjärtat lutar ...
en fundering är väl att göra det enkelt för sig på alla marines och sedan kanske köra lite snyggare, mer avancerat, på termosarna och jump pack då baserna syns mer där.
frågan är väl bara hur man ska göra niceiga citybaser utan att lägga ner en förmögenhet på det =))
Köp plasticard från en hyfsad återförsäljare. Instant trottoar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det finns en massa plasticcard med mönster på som kan bli bra
En bild säger mer än 1000 kaniner
jag har kommit på ett av de snabbaste sätten att basa modeller.
Jag limmar på sand efter att jag målat modellen, men innan dippen, sen målar jag på dipp på hela basen med. Sen är det bara en lätt drybruch med bleached bone, och lite supelim och static grass. Funkar fin fint och tar nästan ingen tid alls.
Men skall man göra lite seriösare baser och lägga ner massa tid på dem så är det bäst att fixa basen innan man sprejar modellen.
Jag limmar på sand efter att jag målat modellen, men innan dippen, sen målar jag på dipp på hela basen med. Sen är det bara en lätt drybruch med bleached bone, och lite supelim och static grass. Funkar fin fint och tar nästan ingen tid alls.
Men skall man göra lite seriösare baser och lägga ner massa tid på dem så är det bäst att fixa basen innan man sprejar modellen.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
jag har redan lite plasticcard med fyrkanter på. som 'cobbles' eller vad man ska kalla det.
men funderar på att använda lite kork med för att försöka göra det lite ruin/trasig väg eller liknande.
återgå lite till gamla hederliga armageddon Black Templars baserna men utan sand och beastial brown på basen =p
men funderar på att använda lite kork med för att försöka göra det lite ruin/trasig väg eller liknande.
återgå lite till gamla hederliga armageddon Black Templars baserna men utan sand och beastial brown på basen =p
meckat lite bas ...
blev en ökenbasvarriant.
tanken är väl att det släta vita ska vara ruindel och korken ska vara sten.
blev en ökenbasvarriant.
tanken är väl att det släta vita ska vara ruindel och korken ska vara sten.
- Bilagor
-
- _MG_0043.JPG (113.57 KiB) Visad 1165 gånger