Blood lance och andra vapen...och assault

Regelfrågor och förslag på husregler
bjorn_nilsson

Blood lance och andra vapen...och assault

Inlägg av bjorn_nilsson »

FAQ säger att librarian bara får charga det första "målet" för Blood Lance. Inga problem. Men betyder det även att han måste skjuta på samma mål som resten av enheten. Och om inte - får man då välja antingen librarians eller resten av hans enhets mål? Tau och SW som splittar får väl välja...eller?

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Blood lance och andra vapen...och assault

Inlägg av speedfreek »

Tau som splittar får inte välja.
Det som "enheten2 skjuter på räknas. De med Target-lock får skjuta på annat.
Enheten får skjuta med inga vapen.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Librarianen måste skjuta på samma mål som enheten (jämför med Space Wolf faq om jaws och line of sight. Den första gubben man träffar måste vara i Los och det tolkar i alla fall jag som att man skjuter på den.

Mina åsikter gäller i det fallet att det inte står något speciellt på blood lance.

Fast speed freeks svar förstår jag inte.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Tau enheter måste som alla andra deklarera ett mål att skjuta på. Det är det målet enheten får assaulta om de vill. De modeller i enheten som har target-lock får var och en välja ett eget mål. Om alla i enheten av någon anledning har target-lock så behöver ingen skjuta på enhetens mål.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Bengt skrev:Tau enheter måste som alla andra deklarera ett mål att skjuta på. Det är det målet enheten får assaulta om de vill. De modeller i enheten som har target-lock får var och en välja ett eget mål. Om alla i enheten av någon anledning har target-lock så behöver ingen skjuta på enhetens mål.
:o fy fan va fånigt.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Bengt skrev:Tau enheter måste som alla andra deklarera ett mål att skjuta på. Det är det målet enheten får assaulta om de vill. De modeller i enheten som har target-lock får var och en välja ett eget mål. Om alla i enheten av någon anledning har target-lock så behöver ingen skjuta på enhetens mål.
Skit bra på farsightbomben :D Då kan man skjuta på nått med alla killarna och sen charga nått helt annat ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar