noobiga BA-frågor
noobiga BA-frågor
fråga 1: om man joinar en IC med random squad (X) som har red thirst-förmågan, påverkar detta även IC'n? (<- alltså att han exempelvis sitter i samma bil när man slår törst-slaget)
om ja på fråga 1: vad händer om/när han lämnar X?
om ja på fråga 1: vad händer om/när han lämnar X?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
- speedfreek
Re: noobiga BA-frågor
Det lättaste är ju att bara svara nej...
Fearless "smittar" väl en IC men inte furios charge?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
- speedfreek
Stämmer, men jag tror frågan var om han "råkar" få red thirst han också.
Han får inte Red thirst eftersom han inte har specialregeln "The red thirst". Däremot smittar ju fearless så länge han är kvar i squaden.
Stämmer verkligen det? Regeln säger (nu när jag kollat upp den) att man slår red thirst efter deployment. Men det står ingenstans att en IC inte får den när han joinar, står i och för sig inte heller att han får den! Så detta kanske behöver förtydligas nånstans för att minimera risken för lagvrängeri
Jag håller med om att han inte ska ha den men det kanske det finns folk som komer att argumentera emot.
Jag håller med om att han inte ska ha den men det kanske det finns folk som komer att argumentera emot.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Varför skulle det förtydligas. Finns ju inget som säger att han skulle få regeln. Lika lite som att man skulle få FnP bara för att man joinar ett DC 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
För att det alltid kommer finnas smegheads som hävdar att han ska ha det för att det inte står och förtydligar man det så slipper man en meningslös diakussion.
dagens skällsord.Arioch skrev: ...smegheads...
inte för att svaren har förtydligat något, men tack ändå.. I guess..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag skulle säga nej, han får det inte, av den enkla anledningen att han inte tillhör squadden, utan uniten. Vilket gör skillnad om man läser hela regeln.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.