Cult Ambush +Heay weapons
Cult Ambush +Heay weapons
Hej
Om man slår 4-6 på Cult Ambush listan, räknas det som om enheten har flyttat sig i moment-fasen när man skuter. Vad jag kan se så står det inte något om det.
Om man slår 4-6 på Cult Ambush listan, räknas det som om enheten har flyttat sig i moment-fasen när man skuter. Vad jag kan se så står det inte något om det.
Re: Cult Ambush +Heay weapons
I battle reports kan man se att folk spelar detta väldigt olika.
Verkar inte som ETC tog upp det i FAQen heller https://drive.google.com/file/d/0Bzus0D ... FhY3M/view
Verkar inte som ETC tog upp det i FAQen heller https://drive.google.com/file/d/0Bzus0D ... FhY3M/view
Väldigt viktig fråga, om man får snappa är det knappt värt att ha med heavy weapons på många enheter.
Stefan "Krak" Hedström
Man får väl inte assulta om man har skjutit heavy om man inte är relentless så det är väl inte så hett med tyngre vapen ändå kan jag tänka.
Det stämmer,. men det är bara relevant om man slår 6a på ambush tabellen. Annars får man inte assaulta ändå.leidstedt skrev:Man får väl inte assulta om man har skjutit heavy om man inte är relentless så det är väl inte så hett med tyngre vapen ändå kan jag tänka.
Men slår man t.ex så man får skjuta en extra gång med hela enheten gör det ganska stor skillnad om man räknas som att ha gått eller inte.
Personligen skulle jag säga:
Resultat 1-2 fungerar liknande att gå på som vanliga reserves, och borde funka som de (dvs man har gått). Resultat 3-6 funkar mer som infiltrate (och då räknas det inte som att man gått).
Det är dock bara hur jag skulle bestämma det, det är inte en tolkningsfråga egentligen.
Resultat 1-2 fungerar liknande att gå på som vanliga reserves, och borde funka som de (dvs man har gått). Resultat 3-6 funkar mer som infiltrate (och då räknas det inte som att man gått).
Det är dock bara hur jag skulle bestämma det, det är inte en tolkningsfråga egentligen.
Det står ju att om man inte kan deploya så hamnar man tillbaka i ongoing reserve. Kommer man då inte från ongoing reserve? Då är det väl mer likt en deepstrike fast ingen scatter. Men jag vet inte.
Leidstedt: sant, det är ju faktiskt inte så hett, bra tänkt.
Ancslagon: jag håller verkligen med, det är så det borde vara. Men, hoppas det förtydligas ändå.
Ancslagon: jag håller verkligen med, det är så det borde vara. Men, hoppas det förtydligas ändå.
Stefan "Krak" Hedström
Ja, Reserves, Ongoing Reserves och Infiltrate är 3 helt olika saker, men texten benämner bara en av dem. "remains in ongoing reserves" MÅSTE inte betyda att de varit där från första början dock. Det står inte "goes back to ongoing reserves" Det kan lika gärna betyda att de stannar där istället för att gå på/deploya.
Men ja, det behöver komma ut ett förtydligande. Jag tar upp det i SvFaq gruppen iaf.
Men ja, det behöver komma ut ett förtydligande. Jag tar upp det i SvFaq gruppen iaf.
+1Ancalagon skrev:Ja, Reserves, Ongoing Reserves och Infiltrate är 3 helt olika saker, men texten benämner bara en av dem. "remains in ongoing reserves" MÅSTE inte betyda att de varit där från första början dock. Det står inte "goes back to ongoing reserves" Det kan lika gärna betyda att de stannar där istället för att gå på/deploya.
Stefan "Krak" Hedström