Just nu tycker jag detta är den överlägset tråkigaste delen av hobbyn och tänkte höra om det finns några knep som gör det snabbare och/eller roligare. Det kan vara allt ifrån bra verktyg till att hitta någon att betala för att göra jobbet åt en. Alla idéer är välkomna.
I nuläget brukar jag skrapa med hobbykniv och även lite med hjälp av nageln, t ex vi plasmavapen och liknande.
Det känns som jag sitter och rensar i en evighet bara för att få limma ihop grejerna och jag är just nu lite för otålig och vill gärna se framsteg snabbare än så. Det är just om man köpt på sig ett par tre lådor och snabbt vill få ihop något som det känns värst.
Enda tipset jag kan lämna är att köpa nyare kit, jag tycker det är betydligt bättre på gws nyare kit än på många av de gamla. De har väl blivit bättre på att göra formarna än de var tidigare helt enkelt. Jag jämförde t.ex. nya devastators med de gamla och där tycker jag det var stor skillnad i hur mycket gjutskägg det var.
Och håll dig ifrån allt som har med forgeworld att göra
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
På tal om bra filar, någon som har tips. Har en gammal GW som är helt underbar men jag skulle vilja ha en till jobbet också men hittar bara kass skit som repar modellen.
Halvar skrev:På tal om bra filar, någon som har tips. Har en gammal GW som är helt underbar men jag skulle vilja ha en till jobbet också men hittar bara kass skit som repar modellen.
Köper mina på Kicks.
(Smyger runt bland småflickorna och försöker undvika polisiära insatser ifall kunderna tror att en skäggig pedofil trålar köpcentret.)
Mjuka nagelfilar alltså. Finns en massa olika ytor att välja på. Billigt och effektivt. Metallfilar skulle jag aldrig använda annat än på metall.
Halvar skrev:På tal om bra filar, någon som har tips. Har en gammal GW som är helt underbar men jag skulle vilja ha en till jobbet också men hittar bara kass skit som repar modellen.
Köper mina på Kicks.
(Smyger runt bland småflickorna och försöker undvika polisiära insatser ifall kunderna tror att en skäggig pedofil trålar köpcentret.)
Mjuka nagelfilar alltså. Finns en massa olika ytor att välja på. Billigt och effektivt. Metallfilar skulle jag aldrig använda annat än på metall.
Sent from my iPhone using Tapatalk
är inte de lite breda? om det är samma som jag tänker på då.
jag har aldrig haft problem med min gamla GW fil som jag kanske köpte runt sekelskiftet men allt annat är bara skräp som jag testat. får väl kika då, tack för tipset.