Necron+Relic

Regelfrågor och förslag på husregler
Newyn

Necron+Relic

Inlägg av Newyn »

Om en Necron infantry model plockar upp Relic ch i nästa turn så använder man Eternity Gate vad händer då med Relic.
Som jag och en annan läser är det okej att på det sättet flytta på enheten hur längt som helst eftersom de bara går max 6" ur Monoliten.

Lord med Veil of darknes bord kunna göra samma sak. Men mer osäker här på om det går.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Mortarion

Re: Necron+Relic

Inlägg av Mortarion »

Om man på något sätt plockar bort en modell från brädet så droppar man reliken. Jag vet inte hur det är formulerat i den nuvarande codexen, men tidigare så plockade man bort modellerna med Veil, så även om man deepade direkt efteråt så var reliken redan tappad. Monolithen var tidigare lite otydligt formulerad (modellerna "fasade ut"), så den kan eventuellt fungera. MEN... reliken kan fortfarande bara röra sig max 6" per fas. Om en modell tvingas röra sig mer än det droppar han reliken. Så du kan (antagligen) använda Eternity gate, så länge du avslutar movet 6" från där du började det. Vill du Gate:a längre tappar du reliken.

Dock beroende på hur de har formulerat reglerna i senaste Necron-codexen.

Newyn

Re: Necron+Relic

Inlägg av Newyn »

Står att man plockar av bordet sen kommer de in så funkar inte. Han som sa att det gick läst reglerna igen när han var lite piggare.
Tack för svar.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Skriv svar