Om enda drop poden i laget är den från formationen Wolfguard thunderstrike hur ska man göra med termosarna? Kommer de in samtidigt eller ska man slå för dem i turn 2, eller kommer båda in turn 2?
Får man ta dedicated transport i formationer där de inte står med över enheter som man ska vara med? T.ex. sätta termosarna från förra i pods/stormwolf.
WolfGuard Thunderstrike och dedicated transport
WolfGuard Thunderstrike och dedicated transport
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Re: WolfGuard Thunderstrike och dedicated transport
Jag är osäker på vad du menar med första frågan. Har du en Drop Pod är det bara den och enheten som börjar i den i Reserves som kommer in samtidigt. Sitter de av någon anledning inte i transporten slår man för dem separat, även om den är köpt som Dedicated från början.
Självklart får du köpa transports i en CAD, formation eller annat detachment där enheter har möjlighet att göra det. Exempel: En enhet Grey Hunters är fortfarande en enhet Grey Hunters även om de köpt en transport
Alla modeller måste också tillhöra ett detachment, och tillhör alltså det detachment som de köpts i (gäller när man räknar bonusar för detachment t.ex så får Troops transporter i en CAD Ob.Sec etc).
Självklart får du köpa transports i en CAD, formation eller annat detachment där enheter har möjlighet att göra det. Exempel: En enhet Grey Hunters är fortfarande en enhet Grey Hunters även om de köpt en transport
Alla modeller måste också tillhöra ett detachment, och tillhör alltså det detachment som de köpts i (gäller när man räknar bonusar för detachment t.ex så får Troops transporter i en CAD Ob.Sec etc).
Eftersom dedicated transports räknas som en del av unit entries så kan man i regel köpa dem till gubbar i formationer. Det finns en del undantag dock, typ death wing Strike force som kräver att alla Units har deep strike eller sitter i en transport som har deepstrike. Där kan termosar inte köpa en landraider som transport.Newyn skrev:Om enda drop poden i laget är den från formationen Wolfguard thunderstrike hur ska man göra med termosarna? Kommer de in samtidigt eller ska man slå för dem i turn 2, eller kommer båda in turn 2?
Får man ta dedicated transport i formationer där de inte står med över enheter som man ska vara med? T.ex. sätta termosarna från förra i pods/stormwolf.
Thunderstrike. Roll 1 reserv dices for The unit in The formation. IF succsesfull all units must arive by Deepstrike.
Inte ordagrant pga mobilen.
Att detachment får ta transports är inga problem men funderade på formationer där det står t.ex 1 unit Wolf guards, 1 drop pod, 1 unit Wolf guards terminator.
Att detachment får ta transports är inga problem men funderade på formationer där det står t.ex 1 unit Wolf guards, 1 drop pod, 1 unit Wolf guards terminator.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Står det inte att en enhet inte får köpa transporter eller måste köpa en viss sorts transporter så finns det ingen restriktion.Newyn skrev:Thunderstrike. Roll 1 reserv dices for The unit in The formation. IF succsesfull all units must arive by Deepstrike.
Ta till exempel Skyhammer Annihilation Force.
Där säger de att du MÅSTE köpa Drop Pods till Devastators och att Assault marines MÅSTE köpa jump packs.
Newyn, det blir som så att du slår ett slag för alla enheter som är köpta som i formationen (dedicated transports räknas som del av formation). Sen kan väl inte Terminators köpa drop pods eller flygare som dedicated transports?
Bloodclaw, dreads och scout som in kan ha stormwolf som dedicated. Pod är sen förra,använder inte termosar så tänkte prova till en turnering för skojs skull. Men blev osäker på hur formationen kommer in i spel. En enhet sitter i pod som kommer in på turn 1 men då kan inte termosarna komma in samtidigt. Detta gjorde att jag blev fundersam på hyr den enheten formationen kommer in. Som jag ser det kommer poden in turn ett och man slår för termosarna turn 2 i mitt fall.
Transport till formationer är till en annan match där jag väntar på min motståndare ska måla färdigt sitt lag. Great company VS BA motsvarande på 2500p.
Transport till formationer är till en annan match där jag väntar på min motståndare ska måla färdigt sitt lag. Great company VS BA motsvarande på 2500p.