Ny avdelningen på sajten - Missions
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ny avdelningen på sajten - Missions
Idag har vi lagt upp en första version av vår nya mission-databas. Du hittar den under missions på menyn på svenska40k-huvudsidan (det kan behövas att du trycker ctrl + F5 i din webbläsare).
Tanken är såklart att databasen ska fyllas på med missions från alla turneringar som spelas genom att arrangörer skickar in filer och på så vis skapa ett stort och lättåtkomligt underlag för både vanligt spel och framtida turneringar. Kom gärna med åsikter och idéer då funktionen fortfarande är i testskedet.
Peter Welzien är mannen som ligger bakom utvecklingen av funktionen och som ska ha det stora tacket.
Tanken är såklart att databasen ska fyllas på med missions från alla turneringar som spelas genom att arrangörer skickar in filer och på så vis skapa ett stort och lättåtkomligt underlag för både vanligt spel och framtida turneringar. Kom gärna med åsikter och idéer då funktionen fortfarande är i testskedet.
Peter Welzien är mannen som ligger bakom utvecklingen av funktionen och som ska ha det stora tacket.
Re: Ny avdelningen på sajten - Missions
Skitbra!
Men skulle det kanske kunna gå att ha det mer indelat? Typ som:
GothCon
BSK
Skånecuppen
E c t
Och efter man klickar på dem:
2008
2009
2010
Om det blir lite folk som lägger upp uppdrag blir det nog snabbt många.
Sedan även en sök funktion där man kan söka på enkla grundförutsättningar? Ex:
Quarters
Long edge
Dawn of war
1-2 Objectives
3+ Objectivs
Victory points
Kill points
Twists
Slumpmässig
Fler om det finns någon vettig. Jag tror det kan behövas om det kommer upp i 50+ uppdrag.
Men jag skiter egentligen vilket, det viktiga är att det finns! Bra jobbat och jävligt efterlängtat!
Men skulle det kanske kunna gå att ha det mer indelat? Typ som:
GothCon
BSK
Skånecuppen
E c t
2008
2009
2010
Sedan även en sök funktion där man kan söka på enkla grundförutsättningar? Ex:
Quarters
Long edge
Dawn of war
1-2 Objectives
3+ Objectivs
Victory points
Kill points
Twists
Slumpmässig
Fler om det finns någon vettig. Jag tror det kan behövas om det kommer upp i 50+ uppdrag.
Men jag skiter egentligen vilket, det viktiga är att det finns! Bra jobbat och jävligt efterlängtat!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Roligt med input. En sökfunktion finns redan under rubriken "Filter". Den kanske skulle heta Sök uppdrag...
-
PeterWelzien
Bra förslag. Jag skall fundera på om jag kan implementera det på något bra sätt.egge skrev:Men skulle det kanske kunna gå att ha det mer indelat? Typ som:
GothCon
BSK
Skånecuppen
E c t
2008
2009
2010
Testa funktionen "Filtrera" som finns i undermenyn.egge skrev: Sedan även en sök funktion där man kan söka på enkla grundförutsättningar? Ex:
Edit: Jocke hann före...
/Peter Welzien
- Jimmy Johansson
Riktigt trevligt att se en funktion där man får tag på vettiga missions 
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Filter verkade att fungera väldans bra!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
-
PeterWelzien
Det gäller dock att jag får tag på vettiga uppdrag att lägga till.Rofugos skrev:Riktigt trevligt att se en funktion där man får tag på vettiga missions
/Peter Welzien
-
Michael Carl
Hur vill ni ha uppdragen, bara mailade till er?
Skulle gärna se att det primära uppdraget och det sekundära är separerade i listan så blir det mer överskådligt.
Skulle gärna se att det primära uppdraget och det sekundära är separerade i listan så blir det mer överskådligt.
-
PeterWelzien
Som det är nu så har jag bara tagit uppdragen så som de har sett ut när de har delats ut till deltagarna på respektive turnering. Dvs. jag har tagit pdf-filen med alla uppdragen och delat upp den i separat fil för varje uppdrag.
Har ni några uppdrag som ni vill ha inkluderade i databasen så är det bara att maila en fil i lämpligt format till missions@svenska40k.se.
Har ni några uppdrag som ni vill ha inkluderade i databasen så är det bara att maila en fil i lämpligt format till missions@svenska40k.se.
Menar du att beskrivningarna för det primära och det sekundära uppdraget skall ligga i separata fält i listan över alla uppdrag?Skulle gärna se att det primära uppdraget och det sekundära är separerade i listan så blir det mer överskådligt.
Senast redigerad av 1 PeterWelzien, redigerad totalt 31 gånger.
/Peter Welzien
-
Simon Talltorp
Visst borde man kunna använda denna för att lägga ut uppdrag inför en en turnering också, inte bara postumt.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....