Warp storm table och Tzeentch ld

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Pappersbåt

Warp storm table och Tzeentch ld

Inlägg av Pappersbåt »

Nyfiken på hur warp storm på flygande monster/flygplan ska spelas.
Närmare bestämt, när man slår Storm of Fire (large blast) eller Khornes Wrath (liten blast) ska man då lägga ut blasten och se om den scattrar på en annan enhet eller får man inte lägga ut blasten från första början då de inte kan träffa flygare?

I codexen står att man ska lägga en blast över enheten och sen scattra den. Man väljer tekniskt sett inte ett target vilket får mig att tro att man ändå ska lägga ut blasten trots att det känns sådär...

Sen undrar jag om folk spelar med att räkna in tzeentch +3 modifier på leadership vid perils of the warp?
Har läst regeltolkningar som verkar lite out there men jag undrar hur folk faktiskt spelar
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Warp storm table och Tzeentch ld

Inlägg av LillePer »

Jag har alltid spelat med att de scattrar från flygplan och flygande monster men flygplan kan inte skadas. (men flygande monster, olika wording på reglerna)

Angående +3ld är det rätt solklart att det fungerar. "While casting psychic power this unit has +3 ld" (ungefär så är regeln) Så under hela tiden de kastar spells har de ld 10.

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

Ja just det, flygande monster kan skadas av template/blasts bara inte bli "targettad" av dem?

Men det finns aldrig något tillfälle att jinka från ett warp stormresultat?

Det var ju bra! Var inte säker på hur vedertaget det förhållningssättet var:) tack för svar!
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tzeentch psykers har +3LD when manifesting psychic powers, alltså på perils of the warp (som är typ enda gången det spelar roll).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar