OBS. Jag har spelat typ 4 games, och reglerna sitter ungefär lika bra som tejpade vingar på ett flygplan. Kan funka, men lämnar mycket att önska
Deathwing frågor.
Deathwing frågor.
Jag har en fundering. Jag sitter med Battlescribe och knopar ihop en lista till Min DA Deathwing armé. Jag kan ta 10 terminators i en grupp som troops eftersom att jag kör Belial som HQ. Frågan är, kan man ta banners och Apothecary till en sådan grupp? Jag verkar inte kunna göra det via battlescribe om jag inte tar en Deathwing Command squad. Dock kan jag inte ta fler än 5 Terminators i den gruppen.
OBS. Jag har spelat typ 4 games, och reglerna sitter ungefär lika bra som tejpade vingar på ett flygplan. Kan funka, men lämnar mycket att önska
Re: Deathwing frågor.
Tillägs fråga. Om jag har en Librarian med terminator armor, kan jag sätta ihop honom med en deathwing commandsquad (alltså 5 termosar) och även Deepstrika in med resten av termosarna?
Belial gör att du kan ta Deathwing Terminators som Troops, oavsett hur många de är.
Deathwing Terminators kan inte ta Banner eller Apothecary.
En Deathwing Command Squad kan aldrig tas som Troops, och kan max vara 5 man.
Independent Characters får joina enheter innan matchen börjar.
Dark Angels-karaktärer i Terminator Armour får Deathwing Assault-regeln, och kan således Deep Strike:a in med resten av alla Dethwing Terminators.
En Deathwing Command Squad kan aldrig tas som Troops, och kan max vara 5 man.
Independent Characters får joina enheter innan matchen börjar.
Dark Angels-karaktärer i Terminator Armour får Deathwing Assault-regeln, och kan således Deep Strike:a in med resten av alla Dethwing Terminators.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Kan man fortfarande ta banner på Deathwing termosarna, eller blir jag utan den fullständigt? Kan jag ta det på min HQ, eller blir jag som sagt utan den?
Endast Daethwing command squads, Ravenwing command squads, och Command squads kan ta Banner.
Endast Daethwing command squads, Ravenwing command squads, och Command squads kan ta Banner.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"