Ravenwing Attack Squadron frågor!
Ravenwing Attack Squadron frågor!
Hur funkar detta med att köra RAS;
Jag har en enhet med 6 bikes (combat squads av 3) + Attackbike + Landspeeder.
Hur många FOC tar de upp?
Antingen 1(3 bikes)+1(3 bikes)+1(attackbike)+1(landspeeder)=4 eller bara 1 för en total enhet?
Räknas Attackbiken som scoring? (borde göra det?) Räkas LS som scoring? (antar att det är nej här?)
Får Attackbiken joina bikes:en om det är i 3manna squads? Eller bara om de är i 6manna? Eller inte alls? =)
Jag har en enhet med 6 bikes (combat squads av 3) + Attackbike + Landspeeder.
Hur många FOC tar de upp?
Antingen 1(3 bikes)+1(3 bikes)+1(attackbike)+1(landspeeder)=4 eller bara 1 för en total enhet?
Räknas Attackbiken som scoring? (borde göra det?) Räkas LS som scoring? (antar att det är nej här?)
Får Attackbiken joina bikes:en om det är i 3manna squads? Eller bara om de är i 6manna? Eller inte alls? =)
Re: Ravenwing Attack Squadron frågor!
Räknas som en enhet i focen. Så du kan ta 6 sådana enheter. De delas upp i 6 bikes+ attackbike + land speeder på bordet, detta är inte valfritt. Du kan dock välja att även dela upp 6an bikes till 3+3. Land speedern är inte scoring bara för att den köps under troops. Attackbiken är scoring och kan inte joina vanliga bikes.
Kan passa på att fråga om man får köra 2st Ravenwing command squads också? (om man kör te.x sammael + libbe på bike eller så)
Och om man får köra 2st ravenwing commandsquads - är det kasst? FNP känns schysst och det har ju inte vanliga BK..
Och om man får köra 2st ravenwing commandsquads - är det kasst? FNP känns schysst och det har ju inte vanliga BK..
Ja, man får ta en Command Squad per HQ-karaktär på Bike.testuser skrev:Kan passa på att fråga om man får köra 2st Ravenwing command squads också? (om man kör te.x sammael + libbe på bike eller så)
Nja, det är helt okej. Ravenwing brukar väll sällan vilja ha den där andra karaktären på Bike.testuser skrev:Och om man får köra 2st ravenwing commandsquads - är det kasst? FNP känns schysst och det har ju inte vanliga BK..
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Menar du Championen för 5p?
Man får ju i princip en BK-enhet med FNP+Champ för 35p mer och så kostar 2 extra BK's 40p och inte 42p som de gör i vanliga BK enheten.
Skoj att höra om nån kör med 2 Ravenwing Command Squads, verkar rätt sällsynt..
Man får ju i princip en BK-enhet med FNP+Champ för 35p mer och så kostar 2 extra BK's 40p och inte 42p som de gör i vanliga BK enheten.
Jag har testat med Sammael och en libbe på moped. Dessa köpte varsin likadant kittad moped-commandsq. dvs. fem puch dakota, en är apotekare och varsin granatkastare.testuser skrev:Menar du Championen för 5p?
Det är kul med såpass mobila och hårda dödsenheter, dock är dom inte scoring och är väldigt dyra... Men för fluffspelaren är dom mycket roliga
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Men vad är skillnaden mot att ta vanliga Black Knights som Fast attack? (det gör väl de flesta?)
De är ju inte heller scoring, eller missar jag något?
Att de har FNP med apotekaren och att de inte tar upp en fast, om du vill stoppa in fler black knights på den positionentestuser skrev:Men vad är skillnaden mot att ta vanliga Black Knights som Fast attack? (det gör väl de flesta?)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Precis. De får FNP. (för 30p då)
Och är lika bra i skytte men blir lite sämre i närstrid eftersom Apothecaryn inte har en Corvus Hammer (tror jag inte ivf)
Samtidigt får man en champion som är bra i närstrid men 1 högre WS.
För både Apothecaryn (fick han bära banneret?) och Championen har väl Plasma Talons kvar fast man uppgraderar dem?
Och är lika bra i skytte men blir lite sämre i närstrid eftersom Apothecaryn inte har en Corvus Hammer (tror jag inte ivf)
Samtidigt får man en champion som är bra i närstrid men 1 högre WS.
För både Apothecaryn (fick han bära banneret?) och Championen har väl Plasma Talons kvar fast man uppgraderar dem?