TOK 40 - Endagars inför lagturneringen. 19/10

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: TOK 40 - Endagars inför lagturneringen. 19/10

Inlägg av Hylander »

frigobben skrev:
Hylander skrev:
LillePer skrev:Kommer vi få se listorna :) När michael ändå släger in dem på hemsida..
Yupp så fort han gjort det så är det bara att beskåda osten... (ja det är ostigt..)
Är kompmallen för snäll? :)
Enligt mig, ja.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hylander skrev:
frigobben skrev: Är kompmallen för snäll? :)
Enligt mig, ja.

+1
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

frigobben

Inlägg av frigobben »

Av nyfikenhet, och för att försöka förstå tankarna kring komp: varför valdes inte tröskeln på 0 om mallen anses för snäll? Var det för att inte helt utesluta vissa enheter, eller hur går resonemangen? Eller är gapet mellan 0 och 1 för stort?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

frigobben skrev:Av nyfikenhet, och för att försöka förstå tankarna kring komp: varför valdes inte tröskeln på 0 om mallen anses för snäll? Var det för att inte helt utesluta vissa enheter, eller hur går resonemangen? Eller är gapet mellan 0 och 1 för stort?
för man kanske skulle kunna få få spela med mer än 25% av valen i codexarna... :P

Nej jag tycker verkligen inte kompmallen är för snäll. Men vi har alla olika ramar av vad vi anser vara kul. Själv tycker jag det är kul att spela med hårda listor mot hårda listor. Jag ser också det som en utmaning att bryta mallen på värsta tänkbara sätt :P

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

frigobben skrev:
Hylander skrev:
LillePer skrev:Kommer vi få se listorna :) När michael ändå släger in dem på hemsida..
Yupp så fort han gjort det så är det bara att beskåda osten... (ja det är ostigt..)
Är kompmallen för snäll? :)
Nej

Alla har inte samma åsikt.
Är av meningen att man med mall komp nog kan lägga nivån där den nu är på ett hyggligt sätt men om man vill spela snällare så är det nog subjektiv komp som gäller. Annars gissar jag att mallen kommer läcka som ett såll.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

kombat skrev:Jag ser också det som en utmaning att bryta mallen på värsta tänkbara sätt :P
...eller som det också kallas, speltestning av mallen...något som det brukar klagas på att GW gör för lite av med sina codexar... ;)

Som alltid när en klump folk ska bestämma sig för något, så sker där vanligtvis en massa kompromisser och kohandel. Jag blir inte överraskad av att det skulle ha skett med mallen också, att folk är 100% överens är sällsynt. Speltestning av den befintliga mallen är ett bra sätt att få in bestående argument för det ena eller andra. Hade detta varit ett spel på en digital plattform så hade det varit oändligt mycket enklare att samla data om sådana här saker...

Som tur är så kan iallafall mall-folket bete sig bättre än professionella politiker i USA... :D
Senast redigerad av 1 Excessus, redigerad totalt 14 gånger.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Så som slutresultatet blev hade jag nog föredragit komp 0. Men men det blir förhoppningsvis bättre framöver och då kan man göra det bättre till nästa år. Förhoppningen är att vi i alla fall blivit bättre jmf med förra årets lagturnering där vissa screamerdaemoner var rätt brutna...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Thundax

Inlägg av Thundax »

Excessus skrev:Som tur är så kan iallafall mall-folket bete sig bättre än professionella politiker i USA... :D
+1

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:...Förhoppningen är att vi i alla fall blivit bättre jmf med förra årets lagturnering där vissa screamerdaemoner var rätt brutna...
Mmmmmm....ost :roll:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Dykt upp lite problem inför lördagen, måste avanmäla mig tyvärr :( mvh Pontus

Skriv svar