DalCon 2vs2 turnering, hösten 2010
Re: DalCon 2vs2 turnering, hösten 2010
Ska Mathias Gunnarsson spela med både lampen och olof samtidigt eller har lampen inte avanmält sig?
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Ah, bra att du såg det. Ja vem skall ihop med vem?
Så jag vet vilket lag som skall bort
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
-
Gonka Koff
Det är laget som jag är med i som skall bort - jag har glömt att avanmäla mig, sorry.
/Henrik Lampén, RT
/Henrik Lampén, RT
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Ok, tackar 
Fullbokat igen då men vill bara påminna om att det inte finns något lag i reserv och det blir troligtvis fler avhoppp ju närmare vi kommer.
bara en snabb fråga.
hur många objektivmarkers behöver vi som lag tar med och blast och dyligt.
tärningar och mätverktyg gissar jag på är standard.
hur många objektivmarkers behöver vi som lag tar med och blast och dyligt.
tärningar och mätverktyg gissar jag på är standard.
Allt för att spela utgår jag att alla är vuxna nog att ta med. Man åker inte för att spela en hockeymatch utan hockeyutrustning t.ex. Markers är dock inte lika viktigt att ta med. Men schyssta markers är trevligare än mynt och liknande och de kan hjälpa till att dra upp bedömningen på best painted t.ex.
Förövrigt så uppdaterar jag mission 2 "smallquarters" med 3 punkter.
1. Reserver kommer från sin quarters bordsidor, (halva långsidan och halva kortsidan)
Dessa båda kanter flyr man emot också(närmaste kanten)
2. För att kompensera lite att det är en större fördel än vanligt att få börja så
får motståndaren välja att seiza med 2d6 och en 6a räcker.
3. Avståndet mellan deployment zones ökas med 2 tum totalt så man mäter 10" in från quarter gränsen istället för 9".
Blir då 20" emellan zonerna.
Förövrigt så uppdaterar jag mission 2 "smallquarters" med 3 punkter.
1. Reserver kommer från sin quarters bordsidor, (halva långsidan och halva kortsidan)
2. För att kompensera lite att det är en större fördel än vanligt att få börja så
får motståndaren välja att seiza med 2d6 och en 6a räcker.
3. Avståndet mellan deployment zones ökas med 2 tum totalt så man mäter 10" in från quarter gränsen istället för 9".
Blir då 20" emellan zonerna.
- NilssonHarHund
Hur funkar det då med outflank?Bronson skrev:1. Reserver kommer från sin quarters bordsidor, (halva långsidan och halva kortsidan)
Det funkar som vanligt, 1-2 vänster sida, 3-4 höger och valfri kortsida på 5-6(om det nu är den ordningen). Det bör finnas en fiende på minst en av flankerna precis som vanligtNilssonHarHund skrev:Hur funkar det då med outflank?Bronson skrev:1. Reserver kommer från sin quarters bordsidor, (halva långsidan och halva kortsidan)
Hur är det med Forgeworld och chapter approved enheter, armélistor etc. Kommer de få användas och isf med vilka restriktioner?