Bash out

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Olof

Re: Bash out

Inlägg av Olof »

Bra idé! Kör med tröskelkomp, tex minst 40 på 1500 och kompen har ingen inverkan på matcherna. Känns som det blir en mer rättfram sluggfest och det är väl det man är ute efter? Sen kan man skoja till det genom att sätta tröskeln till 60...
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Olof skrev:Bra idé! Kör med tröskelkomp, tex minst 40 på 1500 och kompen har ingen inverkan på matcherna. Känns som det blir en mer rättfram sluggfest och det är väl det man är ute efter? Sen kan man skoja till det genom att sätta tröskeln till 60...
Det var en tanke från början. Men sen vände jag lite på steken/mallen och kom fram till att det finns element inom mallen (fortfarande) som går att att nyttjas ordentligt för vissa listor. Därför satte jag kompen så låg som möjligt. Det borde, i teorin, ge folk störst fördelning av rättvisa.

Jag har fått det till att det finns ett intresse. Jag ska ta lite pm-duell med Hylander&Carl för lite finjusteringar. Återkommer med datum och om det hela ska räknas in på rankningen.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Känns väll lite fel att räkna in det i rankingen om enbart top50 får vara med, eller?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

i och med att ett av kraven för att en turnering skall kunna räknas i i rankningen är att den ska vara öppen för alla så verkar det svårt..

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Rofugos skrev:Känns väll lite fel att räkna in det i rankingen om enbart top50 får vara med, eller?
Det har du givetvis rätt med.
Ska prata med tjockisen och se ifall man kan en rankning som går från november till november och ha turneringen i december. Nån slags rankningsfinal eller vad man nu ska kalla det.

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Master-slutspel, det är inte så mycke poäng på nedre halvan.
7'000 pts får jag om jag vinner en vanlig 14-spelare turnering.

Exempel på 46 deltagare (LinCon 2009)

Placering Poäng
1 23000
2 15333
3 11500
4 9200
5 7667
10 4182
20 2190
30 1484
40 1122
46 979
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Skriv svar