Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

MITTZ skrev:Det har varit riktigt roligt att följa din tråd, mycket för att det händer nåt nästan varje dag!
Tack! Jag målar oftast något lite varje dag. Det är som att jag sätter mig i en batteriladdare.
Jobb, sen hem, barn, middag, fixa något hemma.. och så egentid en stund på kvällen.
Måla, lite skön musik eller en battle report på datorn, en mugg glögg och någon pepparkaka, katten intill på bordet..
Det är kvalitetstid jag behöver!

Nu har jag målat den tredje Shrikens vingar i ett mellanting, en bas med lila, washat lila, och sen lite drybrush i ljusare nyanser, sist lite svart wash intill benen.
Jag är nöjd. Inte lika skrikigt som första, och mer enhetligt med min armé än den svartgrå.

Bild
Vingfärg rosa, lila och grå

Jag har även kommit en bra bit på vägen med de tre saknade svärden.
Jag trodde initialt att svärden skulle kunna bytas hur som, men med de olika formade vingarna så blev det en del pussel innan arm och svärd hamnade rätt på varje gubbe, då de är alla magnetiserade.

Bild
Boneswords WIP

Shrikes med dubbla Boneswords kommer att bli Tha Shit i nästa bok, jag är helt säker.
Alla kommer att vilja köra med dem. Jag 6th editionsäkrar min armé redan nu :D
Closecombat Carnifex, 54 Hormagaunts, 20 Genestealers, 5 Raveners, 2 Lictors + Deathleaper. Pyrovore. Sporemines.
Allt som jag samlat på mig för att det är snygga modeller kommer att vara fetgrymma i januari.
Jag är säker!
Om jag tror på det tillräcklig mycket kommer det att hända!

Bild

Jonke

Inlägg av Jonke »

Gillar nya vingarna, mycket bättre än de grå-svarta.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Jonke skrev:Gillar nya vingarna
+1
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Captaingallas skrev:Jag 6th editionsäkrar min armé redan nu :D
Hehe klockrent :D

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Tack! Jag målar oftast något lite varje dag. Det är som att jag sätter mig i en batteriladdare.
Jobb, sen hem, barn, middag, fixa något hemma.. och så egentid en stund på kvällen.
Måla, lite skön musik eller en battle report på datorn, en mugg glögg och någon pepparkaka, katten intill på bordet..
Det är kvalitetstid jag behöver!
Det låter så idylliskt :) Det är väl den vanan jag borde ha, istället för soffa+tv/dator.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Lottomannen skrev: Det låter så idylliskt :) Det är väl den vanan jag borde ha, istället för soffa+tv/dator.
Där säger du precis som det är. Det är en vana. :)
Jag har jobbat länge för att skapa den i min vardag och jobbar ibland hårt för att behålla den.

<<<Rantvarning>>>
En gång i tiden var mina dagar jobb-hem-mat sen dubbelavsnitt av Simpsons-Family Guy-Mythbusters-2½ Men och sen var den dagen över.
En annan gång i tiden var det Diablo/Starcraft/Zelda/Mario Galaxy istället för TV-programmen.
Jäkligt roligt för stunden, men jag kände inte att det egentligen gav mig något, dagarna bara försvann.

Jag har aldrig spelat WoW, för jag vet jag skulle fastna.
Jag köper inte de nya TV-spels konsollerna, för jag vet jag skulle fastna.
Jag har helt enkelt hellre färdigmålade modeller i hyllan i arméer som växer än bättre och bättre poäng i det spel som är hetast just nu eller att kunna alla Family Guy och Mythbusters avsnitt i huvudet, och det mantrat rullar jag ibland om och om igen för att hålla mig på rätt kurs, för jag vet att det är vad jag vill egentligen även när annat frestar.

Ibland när jag får återfall och hamnar i soffan några kvällar i rad, då är det bra motgift att gå in och kolla på alla modeller som står uppställda i hyllan eller att gå in och kolla på andras målarbloggar. :D
Målargrejorna står alltid lätt-tillgängliga och jag har aldrig mer än några få modeller att måla, det hjälper mig också.
Måla klart, köpa nytt, börja på det direkt.
Sämsta jag gjort på den fronten var att köpa Tyranidernas armébox, limma allt, spraya allt vitt, och sedan se ett till synes ändlöst projekt framför mig. Då var det lätt att sitta i soffan istället! Never more!
Det hjälper mig mycket att läsa kommentarer här på min blogg och följa andras, måla i grupp har aldrig varit min grej men här har jag en slags skön gemenskap med likasinnade utan att vi för den delen stör varandra.
Här finns en massa alias, som jag inte har en aning om ålder eller ort eller för den delen kön på, men på något sätt känns de som målarvänner. :wub:

Projekt 1850p Tyranider till Gamers Weekend Januari 2014

Ikväll har jag påbörjat de två andra Shrike'sens vingar, ska fortsätta med dem imorgon.
Jag har även gjort svärden klara för målning, Greenstuffet ska bara få stelna ordentligt över natten.

Bild
Shrikes renovering och beväpning WIP

Bild
Hembakade Boneswords

Bild
Fakta: Om du slickar på svärdet innan du slåss är du ett riktigt Bad-Ass

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Helvete vad bra skrivet!
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Ska sträva efter att skaffa mig den vanan, måste bara skaffa ett jobb så jag har någonstans att ladda upp inför målandet :D

Riktigt kul blogg att följa, din entusiasm lyser verkligen igenom. Tuffa 'nids dessutom. Imponerad att du rodde 4000-poängs-projektet i hamn, utan att tumma på kvalitén dessutom, bara att gratulera!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

CaptainGallas skrev:a bunch of good stuff..
amenpressis..

känner igen mig så väl i de där vanorna. knarket som snor målartid för mig just nu stavas "Samlingsboxen Star Trek Enterprise". Fan va svårt det är att slita sig..
Men visst är det som du säger Cap, att det är bara att titta på hyllan och se mängden klara gubbs bli större och större. Rätt go' känsla..

dags att slita sig härifrån och sätta på random 40k-ljudbok.. de där drop podsen målar inte sig själva.. :)

Lottomannen och kelaino: det går att skaffa sin egen idyll.. "just do it" ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev:Helvete vad bra skrivet!
Tack! :D
kelaino skrev:Ska sträva efter att skaffa mig den vanan, måste bara skaffa ett jobb så jag har någonstans att ladda upp inför målandet :D

Riktigt kul blogg att följa, din entusiasm lyser verkligen igenom. Tuffa 'nids dessutom. Imponerad att du rodde 4000-poängs-projektet i hamn, utan att tumma på kvalitén dessutom, bara att gratulera!
Tack! Jo jag är imponerad av mig själv också, det fanns dagar då jag mest ville skita i det. Så här efter målgång är jag mycket nöjd att jag bet ihop!
L3go skrev: känner igen mig så väl i de där vanorna. knarket som snor målartid för mig just nu stavas "Samlingsboxen Star Trek Enterprise". Fan va svårt det är att slita sig..
Men visst är det som du säger Cap, att det är bara att titta på hyllan och se mängden klara gubbs bli större och större. Rätt go' känsla..

dags att slita sig härifrån och sätta på random 40k-ljudbok.. de där drop podsen målar inte sig själva.. :)

Lottomannen och kelaino: det går att skaffa sin egen idyll.. "just do it" ;)
Precis! It's all in the head.. bara att bita ihop ibland och hitta ett sätt som passar en själv.
Ljudböcker är grymt bra att ha i bakgrunden tycker jag!

Projekt 1850p Tyranider till Gamers Weekend Januari 2014

Alla 3 Shrikes'en är nu klara med renoverade vingar, svärden går framåt men har en bit kvar.

Bild
Boneswords WIP

Till Gamers Weekend ska varje armé ha med sig Objective markers.
Jag vet inte hur många som krävs, men jag gör fem stycken, det borde räcka om det inte blir heludda uppdrag.
Parallellt med Shrikes'en så har jag fixat ihop grunden till 5 sådana idag.
Jag vet inte om det finns en officiell storlek, så jag satte dem på runda baser för då kan jag inte vara helt fel på det.

Bild
Objecive Markes WIP

Skriv svar