Vara joinade via en enhet som är död (Thunderwolves)

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
theWatchman

Re: Vara joinade via en enhet som är död (Thunderwolves)

Inlägg av theWatchman »

Zurken skrev:Jag skulle vara helt för det om swe faqen går in och säger att Thunder Wolf lords kan joina varrandra, jag tycker RaI (Rules as Intended) är väldigt tydlig där.
Håller helt med här.

Halvar

Inlägg av Halvar »

theWatchman skrev:
Zurken skrev:Jag skulle vara helt för det om swe faqen går in och säger att Thunder Wolf lords kan joina varrandra, jag tycker RaI (Rules as Intended) är väldigt tydlig där.
Håller helt med här.
leaders of the pack (regeln som låter dem ha fler HQ:n än vanligt), framförallt sista meningen: space wolves are far too individual and proud for such unimaginative tactics. har egentligen inget med de här reglerna att göra men jag hittar inget RAI som säger att de ska kunna joina varandra heller.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

IC kan ju joina varandra. Wolf Lords på Mounts är ICs, men det står specifikt att de endast kan joina TWC och Fenrisian Wolves. Det är en ganska populär teori att även ICs på mounts ska få vara med där.

RAI här är väl att alla med typen "beasts" ska kunna joina varandra (kanske även IP med cybervargar då också?)

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Det vore väl inte så konstigt om en IC på TW skulle få joina andra IC på TW samt Ironpriests på TW om enheten inte innehåller servitors.

Halvar

Inlägg av Halvar »

lurräven skrev: Wolf Lords på Mounts är ICs, men det står specifikt att de endast kan joina TWC och Fenrisian Wolves.
"endast"... eller "only" om man nu vill vara sån. saker som är otydliga är t.ex. om sky-slashers är en variant av rippers för parasite of mortrex eller inte. de finns inte beksrivna med ett eget entry i codexen utan står på rippers entry, men det står inget uttryckligt om att de räknas som rippers. lika med shrikes och tyranid primes alpha warrior regel. personligen har jag inte spelat med dem än (orka måla sky-slashers och rippers!) men jag kan inte tänka mig köra med att sky-slashers får bonus från parasiten.
här står det att de får endast joina vissa specifika saker, inte att de bara får joina beasts eller något om att de är de enda som får joina de specifika sakerna.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Halvar skrev:
lurräven skrev: Wolf Lords på Mounts är ICs, men det står specifikt att de endast kan joina TWC och Fenrisian Wolves.
"endast"... eller "only" om man nu vill vara sån. saker som är otydliga är t.ex. om sky-slashers är en variant av rippers för parasite of mortrex eller inte. de finns inte beksrivna med ett eget entry i codexen utan står på rippers entry, men det står inget uttryckligt om att de räknas som rippers. lika med shrikes och tyranid primes alpha warrior regel. personligen har jag inte spelat med dem än (orka måla sky-slashers och rippers!) men jag kan inte tänka mig köra med att sky-slashers får bonus från parasiten.
här står det att de får endast joina vissa specifika saker, inte att de bara får joina beasts eller något om att de är de enda som får joina de specifika sakerna.
Jo, jag vet. Skrev bara vad jag upplevt att folk generellt tycker i frågan och kanske vad som motiverar att det kanske skulle vara så, vem vet det kan ju faktiskt vara medvetet.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Nork Dedog är en ogryn och därför gäller alla regler som gäller ogryns även honom (tar dubbel plats och kan inte åka flygplan).

Samma bör gälla Wolf lords på thunderwolfs.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mutt skrev:Nork Dedog är en ogryn och därför gäller alla regler som gäller ogryns även honom (tar dubbel plats och kan inte åka flygplan).

Samma bör gälla Wolf lords på thunderwolfs.
nork har en specialregel som heter bulky som gör det du beskrev. den regeln beskrivs under ogryns som har samma regel.
Ja' än't bittä'!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Bulky gör bara att man tar dubbel plats. Flygplanen säger att de inte kan transportera ogryns och detta inkluderar Nork.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Knight Flyer = svart pratande flygplan?

Skriv svar