Rykten om 7:th ed.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Rykten om 7:th ed.
Fint med ngt som ängliten går emot flygande monster.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Kan FMCs nu flyga upp till 36" så blir det rätt nice.
Förutom deras absurda kostnad som alltid varit problemet.refabricated skrev:Fint med ngt som ängliten går emot flygande monster.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ja just det, sjukt tåliga monster som är omöjliga att döda, skulle de kosta ännu mindre?Flogger skrev:Förutom deras absurda kostnad som alltid varit problemet.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Du hann före mig med det svaretExcessus skrev:Ja just det, sjukt tåliga monster som är omöjliga att döda, skulle de kosta ännu mindre?Flogger skrev:Förutom deras absurda kostnad som alltid varit problemet.
(snart kommer replik som innefattar orden: Oden, bajs och harpy)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Lite hårt att dra alla FMCs över en kam.
Demonprinsar tåliga? Ja, med rätt rewards och rätt powers.
Tyranid FMCs tåliga? Snälla...
Nu när novas träffar ALLT i range automatiskt (även flyers och FMCs) blir flera av dem rätt nice. Mina harpies och crones gillar inte Cleansing Flame eller Last Memory of Yuranthos 
Klart jag drar alla över en kam! Alla MCs jag möter är ju nids, GDs (och eldar-absurditeter, men de flyger iallafall inte!), visst finns det flygare som inte är tåliga, jag vet, jag spelar ju CSM. Men du kan inte komma här och säga att en flyrant inte tål mycket stryk! Alla FMCs i tyranidcodexen är inte harpys och alla arméer har inte överdrivet mycket dakka och/eller skyfire skytte...Flogger skrev:Lite hårt att dra alla FMCs över en kam.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Mina flyrants dör nästan uteslutande av plasmor och bolters. Eftersom varje gång de får en träff är det 33% chans att de tar ett wound när de ramlar ner. I praktiken har Flyrants bara 3 wounds vilket inte är särskilt kaxigt.
Nej, de är inte tåliga alls.
En snubbe på 3++ har regelboken och H&R förblir oförändrat (som de flesta USRs) men däremot kan ICs inte längre joina MCs. Riptides FUCK OFF!
Nej, de är inte tåliga alls.
En snubbe på 3++ har regelboken och H&R förblir oförändrat (som de flesta USRs) men däremot kan ICs inte längre joina MCs. Riptides FUCK OFF!
Mmm, och CSM-prinsar har fler? Ramlar ner på samma chans och har dessutom dubbelt så stor chans att bli skadad av vanliga bolters som dina T6-monster? Jodå, de är bräckliga de där flyranterna...
Glad att de tog bort det kryphålet, som aldrig var något annat än ett regeltvistande kryphål för att Tau skulle kunna vinna ännu mer!
Ännu en MC jag aldrig får ihjäl!Flogger skrev:Riptides FUCK OFF!
Glad att de tog bort det kryphålet, som aldrig var något annat än ett regeltvistande kryphål för att Tau skulle kunna vinna ännu mer!
CSM prinsar är inga höjdare de heller 
Men nu när Vector Strikes blivit AP2, varför någonsin landa?
Men nu när Vector Strikes blivit AP2, varför någonsin landa?