Lonestars 40K
Re: Lonestars 40K
Jag tackar och bugar. Det kommer en ny bit senare ikväll när jag kommer hem. Jag målar 2 åt gången så det borde gå lagom fort att bli klar med allt.
Snyggt! Du får anordna en rostkurs! Golvet och maskinen blev särskilt snygga tycker jag.
Snyggt!
(Hehe, har du också kört iväg med motorvärmaren kvar i bilen?)
(Hehe, har du också kört iväg med motorvärmaren kvar i bilen?)
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Om du tänker på den tunna räfflade slangen som ligger där så kommer den dock inte från bilen. Det är en karmöverföring som man har till kablar som går från vägg till dörrblad. En sån kan man köpa hos lås-affärerna, nån byggaffär har säkert såna också.
Här kommer lite bilder på hur enkelt man får riktigt rost med den färgen jag använder. Man målar först två lager med järnfärgen, sen washar man med "färgen" som gör att det rostar. Det är mer som en lösning än en färg.
Jag har washat detta tre gånger, det som tar tid är torktiderna mellan.Först får man låta järnfärgen torka nån timme, den torkar fortare men det står att man bör vänta nån timme för att få bäst resultat. Sen är det bara till att washa med tunna lager tills man är nöjd, här kommer jag nog washa en gång till på några ställen.
Sophisticated Finishes heter den, http://www.patina.com/

Här kommer lite bilder på hur enkelt man får riktigt rost med den färgen jag använder. Man målar först två lager med järnfärgen, sen washar man med "färgen" som gör att det rostar. Det är mer som en lösning än en färg.
Jag har washat detta tre gånger, det som tar tid är torktiderna mellan.Först får man låta järnfärgen torka nån timme, den torkar fortare men det står att man bör vänta nån timme för att få bäst resultat. Sen är det bara till att washa med tunna lager tills man är nöjd, här kommer jag nog washa en gång till på några ställen.
Sophisticated Finishes heter den, http://www.patina.com/

Lonestars 40K
Blir mycket snyggt och realistiskt. Är produkten oljebaserad borde du kunna använda en hårfön för att skynda på torkningen mellan lagren. (Jag lånar frugans när hon inte ser på
)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free