Min kommentar var inte kring vad som kan göras utan hur många olika "builds" vi ser tillämpas och huruvida de präglas av variation.lurräven skrev:Med undantaget dreadnoughts så tycker jag att det finns en hel del utrymme för olika GKlistor utan att någon är självklart bättre jämfört den andra.Röde skrev:Där träffar du ju huvudet på spiken! Den mångfald och variation vi nu ser i kreativa GK-listor är oerhört inspirerande, ja rent av magisk.kombat skrev:Jag anser tvärt om att det är alla olika special regler och undantag som gör spelet roligt och varierat hade det varit alldeles för streamlineat hade spelet varit ganska tråkigt.![]()
Jag håller med dig i sak men... om vi ser oss omkring så ser ju snart alla "turneringslistor" likadana ut. Om man postar någon annorlunda lista för kommentarer får man oftast rådet att skippa och ersätta tills listan ser ut som alla andra.
There is something rotten in the state of 40K Sverige.
Rykten om läckt 6:th edition
Re: Rykten om läckt 6:th edition
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Evil Parrot
Även jag är rädd att spelet går mot uniforma arméer...Saknar gamla goda tiden när varje armé och i många fall figurer i arméer kändes unika och personliga....
D6 wounds som man får ta Invo-save mot, istället för automatisk Mishap? Ja tack.
Det kanske kommer gå att spela med demonerna i sjätte trots allt, eller åtminstone att inte auto-förlora mot GK. Eller åtminstone inte auto-förlora mer än alla andra...
Det kanske kommer gå att spela med demonerna i sjätte trots allt, eller åtminstone att inte auto-förlora mot GK. Eller åtminstone inte auto-förlora mer än alla andra...
Är det därför du är sjukt anti forgeworld?kombat skrev:Jag anser tvärt om att det är alla olika special regler och undantag som gör spelet roligt och varierat hade det varit alldeles för streamlineat hade spelet varit ganska tråkigt.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
- guildmaster
- Kontakt:
Har skummat igenom PDF:erna nu. Jag tror inte det är fejk, det är ett enormt arbete bakom dessa. Troligare är att det är tidiga versioner eller en testversion med experimentella regler.
De skriver att det kommer gå snabbare att spela. Det gillar jag. Känns även som de försökt hitta ett nytt sätta att städa upp bland reglerna så att nya codexar och wargear kan hänvisa till en eller flera USR.
Med modifikation på skjutande -1 moving target kommer orkernas träffar halveras. Det blir till att byta ut shootan mot en choppa.
De skriver att det kommer gå snabbare att spela. Det gillar jag. Känns även som de försökt hitta ett nytt sätta att städa upp bland reglerna så att nya codexar och wargear kan hänvisa till en eller flera USR.
Med modifikation på skjutande -1 moving target kommer orkernas träffar halveras. Det blir till att byta ut shootan mot en choppa.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
guildmaster skrev:Har skummat igenom PDF:erna nu. Jag tror inte det är fejk, det är ett enormt arbete bakom dessa. Troligare är att det är tidiga versioner eller en testversion med experimentella regler.
Hade jag varit orkspelare hade jag varit lite orolig. Den främsta anledningen är att man går tillbaka till 5+ cover saves och att no retreat inte ändras. Hittar du något som gagnar dem?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
- Jimmy Johansson
Glöm inte heller CC-weapons har ap 6n00bn skrev:guildmaster skrev:Har skummat igenom PDF:erna nu. Jag tror inte det är fejk, det är ett enormt arbete bakom dessa. Troligare är att det är tidiga versioner eller en testversion med experimentella regler.
Hade jag varit orkspelare hade jag varit lite orolig. Den främsta anledningen är att man går tillbaka till 5+ cover saves och att no retreat inte ändras. Hittar du något som gagnar dem?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Tycker det ser ganska intressant ut även om jag tror 99% är fake. Några rätt måste dom ju ha.
Så hårt som GW hållit på info dom senaste släppen. Skulle jag bli mycket förvånad att hela regelboken så gott som dyker upp helt plötsligt.
Så hårt som GW hållit på info dom senaste släppen. Skulle jag bli mycket förvånad att hela regelboken så gott som dyker upp helt plötsligt.
Fleet med garanterad längd på movement, -1 för att träffas gör mycket mer än ett 4+ cover save och +1 för att träffas. Så orkernas överlevnad mot skytte blir bättre. Att man inte kan skjuta innan man slåss i närstrid innebär att orkerna får slå med fler figurer vid en motståndarcharge där motståndaren först annars skulle mjukat upp med skytte. Det gör också att de har större chans att stanna kvar över 10 i modeller och därmed låsa motstånadren i närstrid så att de inte kan consolidera och skjuta.n00bn skrev:guildmaster skrev:Har skummat igenom PDF:erna nu. Jag tror inte det är fejk, det är ett enormt arbete bakom dessa. Troligare är att det är tidiga versioner eller en testversion med experimentella regler.
Nidsen gillar detta. Nidsen gillar inte att TLOS fortfarande gäller, vilket suger, jag gillar inte att skog inte alltid blockar LOS vilket innebär att vi kommer fortsätta spela på helt öppna bord fast med sämre cover save, nidsen gillar att S8 "bara" tar 2 wounds också från mina shrikes. Nidsen gillar inte att folk kommer kunna skjuta fler gånger, riktade wounds vid skytte är rätt pissigt det med. Särskilt mot orkerna. fem träff, en på nobben. Fem träff, nobben död...
Utöver att spelborden riskerar att vara lika löjligt öppna som nu, och därmed minska ned taktiska förflyttningar gigantiskt så känns det riktigt fräscht och coolt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/