Du får det att låta som att man kan råka köra in i farlig terräng av misstag. Man är medveten om eventuella konsekvenser när man väljer att köra fort och genom något farligt. Personligen tycker jag gott de kan dö!Jocke Rapp skrev:Det kan ju som tidigare skrivits hända att man kör in i terräng och därför kraschar, då borde inte enheten automatiskt dö.
Vad händer med gubbarna i en transport som rammar?
Re: Vad händer med gubbarna i en transport som rammar?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Night Spinner?Bengt skrev:Du får det att låta som att man kan råka köra in i farlig terräng av misstag. Man är medveten om eventuella konsekvenser när man väljer att köra fort och genom något farligt. Personligen tycker jag gott de kan dö!Jocke Rapp skrev:Det kan ju som tidigare skrivits hända att man kör in i terräng och därför kraschar, då borde inte enheten automatiskt dö.
TFC?Jocke Rapp skrev:Night Spinner?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Night spinnern/TFC tvingar väl inte båtar att åka fort? Kör man inte Flat Out och blir immobilised så landar man ju.Jocke Rapp skrev:Night Spinner?Bengt skrev:Du får det att låta som att man kan råka köra in i farlig terräng av misstag. Man är medveten om eventuella konsekvenser när man väljer att köra fort och genom något farligt. Personligen tycker jag gott de kan dö!Jocke Rapp skrev:Det kan ju som tidigare skrivits hända att man kör in i terräng och därför kraschar, då borde inte enheten automatiskt dö.
Men varför skulle det vara farligare att köra in i ett träd (samma effekt som Night Spinnern) än att bli nerskjuten av fi?Bengt skrev:Night spinnern/TFC tvingar väl inte båtar att åka fort? Kör man inte Flat Out och blir immobilised så landar man ju.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Förstår inte riktigt vad du menar. En immobilised från ett dangerous terrain test har samma effekt som ett från skytte. Kör(de) man flat out så crashar man, annars landar man. Och jag tycker helt klart man ska vara konsekvent med vad som händer med passagerarna i båda fallen, de ska i min mening dö. Mest för att det festligt, men också för att man normalt inte kan ta sig ur en bil som kört flat out.imp skrev:Men varför skulle det vara farligare att köra in i ett träd (samma effekt som Night Spinnern) än att bli nerskjuten av fi?Bengt skrev:Night spinnern/TFC tvingar väl inte båtar att åka fort? Kör man inte Flat Out och blir immobilised så landar man ju.
Jag är fullt medveten om att reglerna inte tar upp ens hälften av de möjliga fallen här, detta är bara min mening om hur det ska vara om man skapar lite regler för att fylla igen hålen.
Sen rent fluffmässigt är det synnerligen farligt att köra på saker i hög hastighet.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Man dör av immobilised i sin egen tur = alla gubbar dör?
Man dör av immobilised i motståndarens tur = gubbarna hoppar ut som vanligt
Verkar jäkligt skumt tycker jag.
Man dör av immobilised i motståndarens tur = gubbarna hoppar ut som vanligt
Verkar jäkligt skumt tycker jag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Det är dessutom stor skillnad på "may not" och på "cannot"
may not = får inte
cannot = kan inte
Åker en bil över 12" så får de inte hoppa ur, det står inte att de inte kan. May i detta fall betyder att de inte får välja att hoppa ur, inte att de inte kan
may not = får inte
cannot = kan inte
Åker en bil över 12" så får de inte hoppa ur, det står inte att de inte kan. May i detta fall betyder att de inte får välja att hoppa ur, inte att de inte kan
En bild säger mer än 1000 kaniner
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
imp har rätt, tror aldrig att GW menade att mna ska auto-dö bara för att det är ens egen runda.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
- guildmaster
- Kontakt:
Som orkspelare har jag stött på detta problem tidigare. Trukkförare gillar att ramma och köra i terräng i full hastighet. Jag skulle köra med samma regler som om trukken blir nedskjuten om den kört snabbt rundan innan. Dvs följer resultatet på skadetabellen.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!