Nos 750pts
Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan
Re: Nos 750pts
Tack för länken. Kan var kul med lite insperation.
Som sagt vi ska kolla på om vi ska ha restruktioner. Återkommer mer om detta.
Som sagt vi ska kolla på om vi ska ha restruktioner. Återkommer mer om detta.
-
the godfather
beror på vilka som kommer.......theWatchman skrev:750 är väl tillräckligt mycket för att köra utan restriktioner?
Är det med eller utan komp?
If you're the last man standing, you're not fighting hard enough
- theWatchman
U think?the godfather skrev:beror på vilka som kommer.......theWatchman skrev:750 är väl tillräckligt mycket för att köra utan restriktioner?
Ja har naturligtvis inga feta builds på lager
Det blir nog riktigt tråkigt om någon tar med sig två raiders... eller 10 nob-bikers... eller dubbel-lash... Så några enkla restriktioner är ju att föreslå.
Alexander Merinen
Restriktioner är ganska jobbigt det betyder man ska sitta och kolla igenom alla codexar som finns och säga vad som är ostigt på en 750pts tunnering. Problemet att folk ändå kommer att hitta nån lucka och använda den.
Jag menar vart ska man dra sträcket för vad som får tillåtas? Vi kan ju göra så att vi kör lite av combat patrol regler. Men nu har jag inte alla reglerna till det för jag har gjort av mig med min 4th ed regelbok
men jag ska leta efter en och se vad jag kan få där ifrån.
Nej det är ingen komp på denna tunnering. Utan det blir pure missions poäng och mlning kommer inte spela roll i poängen i tunneringen utan det blir en tävling för sig.
Jag ska kolla som sagt på restriktioner.
MVH
Lennart
Jag menar vart ska man dra sträcket för vad som får tillåtas? Vi kan ju göra så att vi kör lite av combat patrol regler. Men nu har jag inte alla reglerna till det för jag har gjort av mig med min 4th ed regelbok
Nej det är ingen komp på denna tunnering. Utan det blir pure missions poäng och mlning kommer inte spela roll i poängen i tunneringen utan det blir en tävling för sig.
Jag ska kolla som sagt på restriktioner.
MVH
Lennart
en sjukt enkel restriktion är: inga dubblertter utanför troops..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Där sa du någotNefrums skrev:en sjukt enkel restriktion är: inga dubblertter utanför troops..
lägg till den andra enkla restriktionen på max 300p per unit eller något? Eller straffar det andra fel? max 400p kanske?Lillen skrev:Där sa du någotNefrums skrev:en sjukt enkel restriktion är: inga dubblertter utanför troops..Problemet blir ändå vissa enheter som t.ex biker nobs.
Alexander Merinen
- theWatchman
Ska vi börja med att komma på några "enkla" restriktioner så kommer vi behöva hålla på i 100 år, i det som sagts hittils finns stora luckor. Senaste från Zurken tar inte hand om PSBS eller BA-prälle. Jag säger, släpp allt fritt istället.