Wargear - samma reger för alla, eller?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Wargear - samma reger för alla, eller?

Inlägg av DHettNeck »

Japp, det är precis vad vi gör. Det står ju även att codexars regler om smoke launchers gäller över vad som står i regelboken. Vilket gör att en DH land raider kan vara odödlig en runda om den vill, vilket skulle vara skumt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det finns iofs ingenting som hindrar att just smoke launchers alltid spelas som i regelboken, medans annan utrustning spelas som i codex. (Vilket väl är så som det de facto spelas just nu, vad jag vet?)

Det viktigaste är ju egentligen att det är tydligt angivet vad som gäller på en turnering, innan folk börjar skicka in sina armélistor.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det funkar inte att betala för saker ur en codex och sen köra med regler från en annan codex...

Termenators squads som kan köpa två billiga cyclone missilelaunchers och desutom ha tankhunters, blir lite väl bra om man kör med marincodexens regler för cyclonerna..

Och angående smokelaunchers så har Gw verkligen gjort bort sig.. På tuneringar idag väljer man att tolka den sista meningen i om smoklaunchers regleboken så att den syftar till codexar som är släppta efter regelboken.. Nån annan tokning är inte spelbar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar