För att förklara så finns det här tre olika special regler som inte påverkar varandra:
1. Barrage
2. Ordenace
3. Blast
Det finns regler som bara påverkar vapen som har två av dessa speciella regler och inte vapen som bara har en av dem!
Tex: "Unless their profile specifies otherwise, all ordnance blast weapons use the large blast marker."
Denna regel påverkar bara vapen som har Ordenace och Blast. dvs inte vapen som har bara blast eller bara ordenace.
ex2: "vehacles carrying ordenace barrage weapons.."
Denna regel påverkar bara vapen som har båda reglerna ordenace och barrage och som desutom sitter på bilar.
Multipla ordnance?
Re: Multipla ordnance?
GW-Spelare + Regler =Zurken skrev:GW + Regler =
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Fan människor. Sluta röra till det för mig, nu när jag äntligen tror mig ha koll.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Men den är ju faktiskt erratad, och till Large Blast, för att vara på den säkra sidan.Snot skrev:Space Marine codex, page 80! Lessgoraw!
HeadWar skrev:Men den är ju faktiskt erratad, och till Large Blast, för att vara på den säkra sidan.Snot skrev:Space Marine codex, page 80! Lessgoraw!
sssh!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Håller helt med Gamlestadslinus.
Manticore har Ordnance Barrage och (Large) Blast specificerade, menar ni verkligen allvar med att regelbajsa bort blasten vid direkteld?
Manticore har Ordnance Barrage och (Large) Blast specificerade, menar ni verkligen allvar med att regelbajsa bort blasten vid direkteld?
Nej nej nej.. bilar förmåga är bara att ta bort barrage.. inte blast eller ordenace eller nåt annat..Anton skrev:Håller helt med Gamlestadslinus.
Ah, kolla, IG-bilarna har faktiskt (Large) Blast utskrivet, till skillnad från t ex Whirlwind, som bara har Ordnance Barrage.
Men nej, jag menar inte på allvar att den skulle tappa sin platta om den väljer att inte skjuta Barrage.
Men nej, jag menar inte på allvar att den skulle tappa sin platta om den väljer att inte skjuta Barrage.