Vem vinner SM och SM-Öppna?
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Vem vinner SM och SM-Öppna?
Jag tycker det är fel att bara plocka på ranking.
Kan inte vara svårt att:
- Kolla alla kvalande turneringar.
- Notara vilka 2 som precis missat kvalet i alla dessa. 2 för att få mer data.
- Räkna samman vem som har flest sådana placeringar
- Kolla vem i ÖSM listan som kom högst på nästan-kval-listan.
Kan inte vara svårt att:
- Kolla alla kvalande turneringar.
- Notara vilka 2 som precis missat kvalet i alla dessa. 2 för att få mer data.
- Räkna samman vem som har flest sådana placeringar
- Kolla vem i ÖSM listan som kom högst på nästan-kval-listan.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Det var definitivt menat som en bra sakrefabricated skrev:Rainman? Tack eller vad man nu skall säga.Trulsante skrev:refabricated skrev: ...40ks Rainman
Kom förbi Varberg och bli över så ska vi nog ge dig några övningsomgångar
Varberg ligger lååångt bort.
Men tänk vad man kan göra med ett bord, nålar garn och ståltråd...
Jag är imponerad, själv måttar jag bara. Men jag tar till mig tipset med garn
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Jag håller helt med katarsis och prefab här. Den som varit närmast att kvala bör spela sm istället för den högst rankade i öppna.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
FegisOlof skrev:Jag håller helt med katarsis och prefab här. Den som varit närmast att kvala bör spela sm istället för den högst rankade i öppna.
Ta Pärsii istället han gnäller inte
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
@ Refab: Så jäkla gött att jag struntar i deploymenten då 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
om ingen annan vill kan jag tänka mig att spela riktiga sm. Inte för att jag ligger speciell på rankingen eller har varigt nära att kvala.Men tanken på att slås mot Hylander känns riktigt bra 
Jag skall spöa dig, Ola!Talos skrev:om ingen annan vill kan jag tänka mig att spela riktiga sm. Inte för att jag ligger speciell på rankingen eller har varigt nära att kvala.Men tanken på att slås mot Hylander känns riktigt bra
1a: JAG! Är ju den enda från Borlänge...
2a: Linus. Nära nog
3a: Stefan. Lite långt bort men spelar iaf en del i borlänge ^^
Skämt åsido så tror jag på herr Olof som vinnare. 2a plats går nog till Jimmy och 3e plats till Stefan (om han bara får någon ordning på sina saves nån gång). Sorry Tröger, tror inte riktigt på din lista i år
2a: Linus. Nära nog
3a: Stefan. Lite långt bort men spelar iaf en del i borlänge ^^
Skämt åsido så tror jag på herr Olof som vinnare. 2a plats går nog till Jimmy och 3e plats till Stefan (om han bara får någon ordning på sina saves nån gång). Sorry Tröger, tror inte riktigt på din lista i år
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
I don't need faith, I have scienceNeth_Oni skrev: Skämt åsido så tror jag på herr Olof som vinnare. 2a plats går nog till Jimmy och 3e plats till Stefan (om han bara får någon ordning på sina saves nån gång). Sorry Tröger, tror inte riktigt på din lista i år
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Gonka Koff
Det är såklart jättesvårt att gissa sig till det här, bara duktiga spelare och en massa ärkehårda listor. Men jag tycker nog att Jimmys Necrons sticker ut med att ha fått typ alla rätt: -bra på Maelstrom, -rejält tåliga enheter, -mer AA än vad som borde vara möjligt, -skrattar åt invis, -allt är jättesnabbt, -massa dakka, -helt ok närstrid, -lågt slumpberoende. Han kanske inte mosar i alla matcher, men listan har en bra potential att alltid ta poäng genom att gå på missions, och då är Olofs lista lite tvärtom, han kommer nog dominera många matcher, men ha lite svårare att maxa missions.
... och även om jag vill att Maulerfriendsen ska gå som ett skållat ollon genom fiendelinjerna, så tror jag tyvärr att det kommer gå som det brukar gå för CSM... -käpprätt åt fanders... men visa mig gärna att jag har fel Robin!
... och även om jag vill att Maulerfriendsen ska gå som ett skållat ollon genom fiendelinjerna, så tror jag tyvärr att det kommer gå som det brukar gå för CSM... -käpprätt åt fanders... men visa mig gärna att jag har fel Robin!
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 2 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham