Jag förstår hur du tänker, och varför du tycker så. Jag tycker bara inte likadant.
Att påpeka "nej nej nej, du har helt fel" leder inte till något alls.
"A model can replace one of his weapons with one of the following".
och sen på vissa relics:
"Does not replace one of the character's Weapons"
Hur kan det räknas som att jag replaceat ett vapen om jag inte gjort det?
För att det ska begränsas till en relic per modell borde det istället stå som det gör för orks:
"A model can take one of the following".
Här är det solklart att det bara är en relic som gäller per modell, oavsett vilken typ av relic det är.
SW reliker
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: SW reliker
Jag känner att jag inte kan förklara detta tydligare än vad jag redan gjort, nån annan får gärna göra ett försök dock...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Du menar då alltså att de skulle vara möjligt för dem att ta:Ancalagon skrev:Jag förstår hur du tänker, och varför du tycker så. Jag tycker bara inte likadant.
och sen på vissa relics:
För att det ska begränsas till en relic per modell borde det istället stå som det gör för orks:
Här är det solklart att det bara är en relic som gäller per modell, oavsett vilken typ av relic det är.
Helm of Durfast
The Armour of Russ
The Wulfen Stone
och en av de 3 andra.
totalt då 4 relics.
Med din logik så kan man lika gärna säga att du inte får välja de tre som säger att du får tillbaka vapnet , efter som du inte bytte det.Ancalagon skrev:Jag förstår hur du tänker, och varför du tycker så. Jag tycker bara inte likadant.
och sen på vissa relics:
Man har tillåtelse att köpa items (plural) från relics listan tack vare unit entryt. Sen måste man kolla om det finns några restriktioner eller om det bara är att köra på. Restriktionerna är att du enbart får ha 1 av varje relic. Dessutom byter du ett vapen mot en relik. Om den reliken du väljer inte byter bort ditt vapen har du fortfarande möjligheten att byta bort ett vapen mot en relik.
Jag förstår att det tolkas som att "du får byta bort ett vapen mot en relik, men tar du nån av de här tre så får du ändå behålla ditt vapen i slutändan". Jag håller bara inte med.
Man kan också diskutera om "may replace one weapon with one relic" egentligen betyder "only one" eller "en för en", dvs du kan fortsätta byta bort vapen mot reliker tills du får slut på vapen att byta bort. Om man bara får göra detta byte en enda gång, så skulle t.ex Dark Angel characters aldrig kunna ha dubbla lightning claws, eller t.ex Power Fist + Lightning Claw eftersom de har exakt samma wording för sina melee weapons som space wolves har för sina relics. Nu vet jag inte hur det brukar spelas för just DA.
Det har länge diskuterats till döds på diverse forum utan att nå fram till något.
Champions of Fenris har ingen sådan här krånglig text. Där verkar det vara fritt fram att köpa precis hur många reliker man vill, så länge man inte har mer än 1 av varje sort.
Jag förstår att det tolkas som att "du får byta bort ett vapen mot en relik, men tar du nån av de här tre så får du ändå behålla ditt vapen i slutändan". Jag håller bara inte med.
Man kan också diskutera om "may replace one weapon with one relic" egentligen betyder "only one" eller "en för en", dvs du kan fortsätta byta bort vapen mot reliker tills du får slut på vapen att byta bort. Om man bara får göra detta byte en enda gång, så skulle t.ex Dark Angel characters aldrig kunna ha dubbla lightning claws, eller t.ex Power Fist + Lightning Claw eftersom de har exakt samma wording för sina melee weapons som space wolves har för sina relics. Nu vet jag inte hur det brukar spelas för just DA.
Det har länge diskuterats till döds på diverse forum utan att nå fram till något.
Champions of Fenris har ingen sådan här krånglig text. Där verkar det vara fritt fram att köpa precis hur många reliker man vill, så länge man inte har mer än 1 av varje sort.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Med ditt resonemang så får man alltså ta flera vapenreliker eftersom man då kan byta ut ett vapen två ggr (eftersom man har två)? Det är ju slutledningen iaf.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Skulle du säga att en DA character får först byta ut sitt ena vapen mot en Lightning Claw och sedan byta ut sitt andra vapen mot en power fist? Eller får man bara göra det köpet en gång? Var står det i så fall att man är begränsad till ett sådant köp?DHettNeck skrev:Med ditt resonemang så får man alltså ta flera vapenreliker eftersom man då kan byta ut ett vapen två ggr (eftersom man har två)? Det är ju slutledningen iaf.
Egentligen spelar det mig ingen roll, för en SW character med multipla reliker blir galet dyr, och det finns ingen direkt jätte OP kombination. Det finns några bra, men det kostar skjortan.
Dessutom har Champions of Fenris ingen som helst begränsning, där kan man köpa varenda relik på en gubbe om man vill. Att det skulle vara annorlunda om man köper från huvudcodex tycks för mig lite udda (ja, mer udda saker har GW hittat på förut :p)
så här uppfattar jag det också.Ancalagon skrev:Jag förstår hur du tänker, och varför du tycker så. Jag tycker bara inte likadant.
och sen på vissa relics:
armour of russ och helm of durfast byter ju inte ut något vapen. Däremot gör ju fansword det..
Så i princip skulle man kunna ha; Rustning, hjälm och fangsword som jag tolkar det.
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-