D är det ju bara att basa om dom, inte svårare än så faktiskt.Balder skrev:Vad händer om man dyker upp på en turnering med fel baser? Är de enheterna bannade då?
Har funderat på att anmäla mig på någon i södra Sverige men det blir svårt då både mina Biovores och Hive Guards står på de gamla baserna. Hive Guards har jag större förståelse för eftersom det finns nya figurer för, men Biovoren är ju densamma.
Ny basstorleksfråga: Biovores
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Ny basstorleksfråga: Biovores
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Med tanke på att de är dom nya storlekarna som gäller är det kanske bara att bita i det sura äpplet.
basa om eller häftmassa fast dom på rätt bas storlek.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Får väl göra det sistnämnda
Har dålig erfarenhet av att byta baser på metallgubbar, blir ofta mycket reparationsarbete. Får fixa snygga pappcirklar och fästa under dem så blir de inte högre heller.
Jo, när jag skulle sätta mina Biovores på nya, större baser så exploderade dem. Jag tog försiktigt hobbykniven, satte den under ena foten på Biovoren och bände försiktigt. Sekunden senare satt jag i ett lätt biovore-regn och hörde hur delarna landade omkring mig. Jag fick limma ihop allt från början i stort sett. Samtidigt var det kanske inte mer än max en timmes jobb att fixa tre stycken, inklusive målning av baserna och lite förbättringar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019