Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake

Re: Grey knights nytt [lPrebooks UPpe 160814 RELEASE 230814]

Inlägg av Elevatorlake »

Seijsing skrev:Psylencher i kombination med Misfortune blir ännu läskigare. Utan missfortune kommer det hur som helst att vara läskig mot tex Khornehundar och Slanesh monster som någon nämde tidigare.

Då jag antar att det finns en del hardcore-Grey-Knight-fans i denna tråd så tänkte jag fråga er vad ni tycker om tanken att alliera in Astra Militarium och ta med Psykers med Malefic Daemonology.
Tanken är lite att psykern egentligen är där för att skydda guardsmen mot demoner men han blir possesed och börjar frammana demoner istället.
Ska vara en väldigt progressiv inkvisitor om han/hon ska gå med på att beblanda sig med demoner :) Fluffmässigt behöver det inte vara riktigt lika förkastligt som det låter, det går ju att spinna vidare på fluffen runt daemonhosts som ju faktiskt är tillfångatagna demoner som används mot demoner. Fight fire with fire :)

Å andra sidan är det jag spelmässigt saknat mest med mina rena GK inte psychic powers utan det är ap2/ap3 skjutvapen och skjutvapen som är bra mot pansar på distans. Resten brukar GK fixa ganska bra på egen hand så länge man inte springer på massor av ap2/ap3, då brukar det bara dröja några rundor så är man tablad :)

Psilenser/gatling psilencer med prescience är nog inte heller en så rolig tanke för många multi-wound motståndare :) Prescience är ju dessutom primaris så den kan man få garanterat om man vill.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

sefiii

Inlägg av sefiii »

Elevatorlake skrev:
Seijsing skrev:Psylencher i kombination med Misfortune blir ännu läskigare. Utan missfortune kommer det hur som helst att vara läskig mot tex Khornehundar och Slanesh monster som någon nämde tidigare.

Då jag antar att det finns en del hardcore-Grey-Knight-fans i denna tråd så tänkte jag fråga er vad ni tycker om tanken att alliera in Astra Militarium och ta med Psykers med Malefic Daemonology.
Tanken är lite att psykern egentligen är där för att skydda guardsmen mot demoner men han blir possesed och börjar frammana demoner istället.
Ska vara en väldigt progressiv inkvisitor om han/hon ska gå med på att beblanda sig med demoner :) Fluffmässigt behöver det inte vara riktigt lika förkastligt som det låter, det går ju att spinna vidare på fluffen runt daemonhosts som ju faktiskt är tillfångatagna demoner som används mot demoner. Fight fire with fire :)

Å andra sidan är det jag spelmässigt saknat mest med mina rena GK inte psychic powers utan det är ap2/ap3 skjutvapen och skjutvapen som är bra mot pansar på distans. Resten brukar GK fixa ganska bra på egen hand så länge man inte springer på massor av ap2/ap3, då brukar det bara dröja några rundor så är man tablad :)

Psilenser/gatling psilencer med prescience är nog inte heller en så rolig tanke för många multi-wound motståndare :) Prescience är ju dessutom primaris så den kan man få garanterat om man vill.
Det som svider ÄNNU mer nu är väl om du möter IG. jag menar AM.

Leman russ formation? give up, vendetta+valkyrie spam? go home. Det finns liksom inte så många möjligheter att vinna över alla dessa tanks. Komma in i närstrid hör jag folkets rop skalla, gladeligen så, men med scoring? jag kan stoppa in allt i LR men det är väl inte en hållbar lösning, att skaffa tre landraiders för att kontra fyra eller fem leeman russes?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

Seijsing skrev:Det jag mest tänker på är vad spelarna skulle tycka. Ifall Psykern uvecklar sina förmågor när striden börjar så finns det anledning till att han inte blivit skjuten innan (men som du säger så borde han bli upptäckt och skjuten så fort det händer). Jag har svårt att tro att Grey Knights skulle lämna några demoner i fred bara för att de verkar vara hjälpsamma. Hela idén har en "retarderad charm" som det brukar kallas.
Undrar mest om folket på internet tycker att idén är lustig eller korkad.
Blir också öite konstigt ifall man inte möter demoner.

Fluff lösning? Inquisitors, nej, allvarligt. Det finns en älskad bok till Dark heresy rollspelet som heter "The radicals handbook" om du kan låna den så finns det ca åtta olika, radikala faktioner som alla är av olika åsikter gällande brukandet av Demoner för att uppnå dina slutgiltiga mål, Ordo Xenos och Malleus huvudsakligen, men även hereticus brukar bära den stora påvehatten av idioti när det gäller att medlen rättfärdigar målet. Det tar många olika stigar och vägar men det brukar gå ungefär såhär.

"Jag älskar kejsaren=>kejsaren är kärlek och frihet=> åh nej, ett mål eller fiende jag inte besegra för att de är kättare/xeno/demon=> jag använder ett daemon weapon/förbjuden kunskap/okänd teknologi. Det är ok, för att jag använder något "smärre" versioner, som jag,lojal som jag är, säkerligen kan tämja och brukar ansvarigt=> WOW! Det där var bra grejer. Jag använder det som mitt ess fler gånger! "

No john, now you are the heretic.

Mer eller mindre, många av dem sitter proverbialt på krutdunkar och leker med tändstickor. Allt är tillåtet (i princip) när du är inkvisitor, de som kan korrigera dig är de ANDRA inkvisitorerna eller någon VÄLDIGT högt upp. Och Takt är sällan de flesta radikalas favirotverktyg.

Så. Ja. En Psyker som "totally got this daemonology thing under controll and will only use it for goo....what is that sound?it sound's like wagagdagadgsadgfa*sprängs in i demoner.

Fungerar alldeles bra.

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Hydra dominatus
For the emperor

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Jo att det går fluffmässigt för inkvisitorer är inga problem. Ville mest inte skada Grey Knight-spelarnas känslor. Vad jag har förstått är det ett ganska känsligt släkte :)

sefiii

Inlägg av sefiii »

Seijsing skrev:Jo att det går fluffmässigt för inkvisitorer är inga problem. Ville mest inte skada Grey Knight-spelarnas känslor. Vad jag har förstått är det ett ganska känsligt släkte :)
Bara när någon tar våra saker från oss.......

Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

sefiii skrev:
Seijsing skrev:Jo att det går fluffmässigt för inkvisitorer är inga problem. Ville mest inte skada Grey Knight-spelarnas känslor. Vad jag har förstått är det ett ganska känsligt släkte :)
Åh nej! Det mest brutna i spelet försvann! Coteaz 10 år av ost är borta! Det är lite som när tyranidspelare gnäller över att Doom försvann.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

sefiii skrev:
Elevatorlake skrev:

Det som svider ÄNNU mer nu är väl om du möter IG. jag menar AM.

Leman russ formation? give up, vendetta+valkyrie spam? go home. Det finns liksom inte så många möjligheter att vinna över alla dessa tanks. Komma in i närstrid hör jag folkets rop skalla, gladeligen så, men med scoring? jag kan stoppa in allt i LR men det är väl inte en hållbar lösning, att skaffa tre landraiders för att kontra fyra eller fem leeman russes?
3 storm ravens, så många dreadknights som möjligt med personal teleporter och interceptors med hammare?

Spamlistor bortser jag själv ifrån, det går alltid att bygga ultraspecifika listor som antingen tablar eller blir tablade men hur kul är det? Jag tror att en Tau-lista med bara plasma och riptides gör minst lika mycket slarvsylta av GK.

Lite sport ska det ju vara, vill du bara peka på saker och nästa sekund är de sönderskjutna är det nog Tau som är din grej :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:
sefiii skrev:
Åh nej! Det mest brutna i spelet försvann! Coteaz 10 år av ost är borta! Det är lite som när tyranidspelare gnäller över att Doom försvann.
Tycker det är bra att Coteaz-listorna försvann, nu kan man ju börja spela honom :) Problemet är bara att jag tål inte hans modell med den där jättemåsen på armen, då har jag hundra gånger hellre de ultrasnygga inquisitorerna från FW! Tyvärr verkar Rex vara slutsåld och de vet inte när de ska gjuta nya :(

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Är folk fortfarande lika uppgivna efter att codexen nu är tillgänglig?

Jag tycker det finns möjligheter i den, har inte börjat räkna listor och speltesta än men tycker inte är nattsvart som internetexpertisen ibland verkar tycka.

Framförallt tycker jag att när nu nya assassins också släppts så är kombinationen nya grey knights/inquisition/assassins sammantaget mer intressant än gamla gk med alla tre i samma codex.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Codexen i sig håller väldigt låg klass skulle jag säga. Den är varken speciellt bra eller inspirerande. Dock ser jag en hel del allie möjligheter, men de förutsätter ju battle Brothers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar