Aktiv komp eller inte?
-
Chaos4reaL
Re: Aktiv komp eller inte?
GW i Horred hade jämn spridning i komp och deltagar listan var enligt mig stark med nästan hälften av top 20 ranken närvarande och totalt var det 30 deltagare. Halmstads senaste turnering kan jag dra samma slutsatser ifrån som Jimmy då även de hade aktiv komp. Samma vinnare där som i Horred med en snarlik lista, sämre kolla på motståndets nivå och deltagar antal (20+). Man ska absolut inte dra slutsatser från enstaka händelser, men man kan definitivt diskutera kring dem och på så sätt sätta in dem i ett större sammanhang.
"Aktiv komp" är ett etablerat begrepp som betyder att man modifierar resultatet i varje enskilt slag utifrån vilken komp de två spelare som möttes hade i förhållande till varandra. (Till skillnad från till exempel klump-komp eller tröskel-komp.) Är det det du frågar om, eller något helt annat?
-
Chaos4reaL
Min uppfattning av vad aktiv komp är stämmer bra överens med din definition av aktiv komp.Citera HeadWar Inläggsrubrik: Re: Aktiv komp eller inte?
"Aktiv komp" är ett etablerat begrepp som betyder att man modifierar resultatet i varje enskilt slag utifrån vilken komp de två spelare som möttes hade i förhållande till varandra. (Till skillnad från till exempel klump-komp eller tröskel-komp.) Är det det du frågar om, eller något helt annat?
aktiv komp har nackdelen att vem som vinner kan avgöras av vem som den personen råkat möta och hur bra komp de personerna har råkat har. Men om man kombinerar det med lottning som påverkas mycket av kompen så är det bra.
Komp där kompen läggs på som en klump har motsvarande nackdel, det tas ingen hänsyn till hur hårda armeer man mött.
Jag föredrar det senare.
Komp där kompen läggs på som en klump har motsvarande nackdel, det tas ingen hänsyn till hur hårda armeer man mött.
Jag föredrar det senare.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!