Utvärdering Sydcon 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Henke

Re: Utvärdering Sydcon 2011

Inlägg av Henke »

Mycket trevlig turnering även om jag föll på mållinjen... :(

+Trevliga motståndare
+Bra lokal men lite trångt runt borden.
+Bra terräng
+Enkla och tydliga missions där man inte måste döda hela motståndarlistan för att vinna. Med undantag av hur man "Håller motståndarens deployment" i match 4. Jag fick efter runda 4 fick reda på att man skulle ha fler scooring än motståndaren för att hålla hans deployment. Detta hade varit sjukt bra att få reda på redan från början.

-Kompskalan borde användas fullt ut. 14p maxskillnad (som det var tänkt) på 5 matcher är inte mycket. 7p (som det blev) är ingenting.
-Lite dåligt arrangerat tidsmässigt.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Henke skrev:Jag fick efter runda 4 fick reda på att man skulle ha fler scooring än motståndaren för att hålla hans deployment. Detta hade varit sjukt bra att få reda på redan från början.
? Hade varit bra för mig att veta också, då jag nu inte höll den eftersom jag kontestades bort med hjälp av en talos. Lyckligtvis vann jag tiebreakern, och eventuella 3 poäng till hade inte påverkat slutresultatet.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Henke skrev: Jag fick efter runda 4 fick reda på att man skulle ha fler scooring än motståndaren för att hålla hans deployment. Detta hade varit sjukt bra att få reda på redan från början.
Man hade ju kunnat fråga mig men jag kanske blev lite "osynligare" eftersom jag blev tvungen att spela under dag 2 pga avhopp. Jag spelade efter att deploymenten var ett enda stort objektiv som scoring enheter kunde hålla och allt kunde kontesta.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

En del av uppdragsmissarna var kommunikationsmissar mellan mig och Hamza eftersom jag inte var på plats.

Avsikten var egentligen att alla objektiv skulle hållas som i regelboken, dvs att man var tvungen att vara ensam på den halvan av plan och ha scoring enhet där, för att kunna ta det objektivet.

Men Hamza var ju på plats och arrangören har ju alltid rätt...
n00bn skrev:Jag spelade efter att deploymenten var ett enda stort objektiv som scoring enheter kunde hålla och allt kunde kontesta.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Hur är det här med målningspoängen? Var det för lite eller för mycket att man kunde få upp till 25?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Mutt

Inlägg av Mutt »

n00bn skrev:Hur är det här med målningspoängen? Var det för lite eller för mycket att man kunde få upp till 25?
Det relevanta är väl inte hur mycket man kan få, utan hur mycket som skiljer mellan att ha sitt table-top-målat, eller ha sitt rosa-tyrranider-målat. Som jag uppfattat det är spannet då omkring 7-8 poäng, och det kan man helt klart leva med (särskilt eftersom de flesta placerar sig på ungefär samma poäng, och lite uppmuntran till dem som lägger ner lång tid på att måla sina modeller är helt i sin ordning.

Henke

Inlägg av Henke »

Mutt skrev:
n00bn skrev:Hur är det här med målningspoängen? Var det för lite eller för mycket att man kunde få upp till 25?
Det relevanta är väl inte hur mycket man kan få, utan hur mycket som skiljer mellan att ha sitt table-top-målat, eller ha sitt rosa-tyrranider-målat. Som jag uppfattat det är spannet då omkring 7-8 poäng, och det kan man helt klart leva med (särskilt eftersom de flesta placerar sig på ungefär samma poäng, och lite uppmuntran till dem som lägger ner lång tid på att måla sina modeller är helt i sin ordning.
Håller med!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Härligt när spelare verkar överrens med arrangörer!

Är det lika fint ställt med kompen?
I efterhand tycker jag det spelade lite för liten roll, men samtidigt var listorna ganska jämnhårda/mjuka över lag.

Mutt

Inlägg av Mutt »

speedfreek skrev:Härligt när spelare verkar överrens med arrangörer!

Är det lika fint ställt med kompen?
I efterhand tycker jag det spelade lite för liten roll, men samtidigt var listorna ganska jämnhårda/mjuka över lag.
Nu håller jag inte med alls.

Kompen spelade för liten roll, men att listorna skulle varit jämnhårda kan jag inte hålla med om. Är klart svårt att uttala sig om alla listor utan att ha sett mer än en handfull av dem.

Henke

Inlägg av Henke »

Är resultaten inrapporterade i ranking syfte?

Skriv svar