Fråga om Ironclad Dreadnought-vapen

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Fråga om Ironclad Dreadnought-vapen

Inlägg av Nefrums »

speedfreek skrev:Jag är tvungen att hålla med om Jeppas konsekvensanalys.
Och för de som funderat på Chainfist så blir de väl av med en attack och slår sist o dyl också?

De blir inte av med en attack för dreads får en extra attack för varje ccw utöver det första. De slår därimot sist om de använder chainfisten..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Bara "lite" dåligt då alltså...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Nefrums skrev:De blir inte av med en attack för dreads får en extra attack för varje ccw utöver det första. De slår därimot sist om de använder chainfisten..
Jag ser det som självklart att de slår i initiativordning med chainfisten. Det är en tillräckligt dålig uppgradering ändå.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

BA slår ju inte på I1 med sina bloodfists. Så finns väl ingen anledning att haka upp sig på ordet fist. Vem spelar med den iaf...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

LillePer skrev:BA slår ju inte på I1 med sina bloodfists. Så finns väl ingen anledning att haka upp sig på ordet fist. Vem spelar med den iaf...
Codex Blood Angels, sid 60:
"A blood fist is a Dreadnought Close Combat Weapon, as described in the Warhammer 40.000 rulebook".

Men en Chainfist är just bara en Chainfist och följer därmed alla regler givna till Chainfists enligt regelboken.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Rätt tröttsam regeltolkning faktiskt.

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Så man byter ut +1 på vehicle damage rolls på I4 och en melta mot bättre armor pen på initiativ 1? Får väl försöka möblera ihop något som ser ut som en seismic hammer då. Lär se förjävligt ut, men finns ju gränser för vad man kan acceptera i utbyte för snyggare modell.. ;>

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Om du kommer över handen från en ven-dread eller dreadknight så kan du sätta en jättehammare i den.

Lär se sjukt fräckt ut...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

evr skrev:Så man byter ut +1 på vehicle damage rolls på I4 och en melta mot bättre armor pen på initiativ 1? Får väl försöka möblera ihop något som ser ut som en seismic hammer då. Lär se förjävligt ut, men finns ju gränser för vad man kan acceptera i utbyte för snyggare modell.. ;>
Inget fan av den riktiga jordbävningshammaren?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Seregon skrev:Inget fan av den riktiga jordbävningshammaren?
Inte det minsta. Däremot låter speedfreeks förslag om en jättestor hammare i näven lite kul. En förvuxen thunderhammer skulle nog se tufft ut. ^^

Skriv svar