Det var ett svar till Cadelin och inte till Joey_Boy, borde kanske ha gjort det tydligare.Mutt skrev:Frågan här var inte ens om de skulle ha bas, utan hur stor bas de ska ha (om de nu ska ha en).Katarsis skrev:Goddamit, inte nu igen....
Attackbikes skall ha bas, annars kan de inte deploya, flyttas, skuta, assaulta och så vidare. Men om man kan tänka sig att avstå från allt detta så tror jag att de flesta tycker det är lugnt.
Basstorlek på attack bikes?
Re: Basstorlek på attack bikes?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Denna ständiga fråga om bas på bikes...
Själv tycker jag det är mindre viktigt, du kan alltid säga att dom har en perfekt bas under själva fordonskroppen. Sure det blir lite för och nackdelar med eller utan men då GW aldrig brytt sig om frågan så tycker jag inte heller den är viktig.
Själv tycker jag det är mindre viktigt, du kan alltid säga att dom har en perfekt bas under själva fordonskroppen. Sure det blir lite för och nackdelar med eller utan men då GW aldrig brytt sig om frågan så tycker jag inte heller den är viktig.
-
the godfather
ni tycker det är ok att spela utan bas.
jag tycker det är ok att kissa på bikes utan bas.
förstått???
jag tycker det är ok att kissa på bikes utan bas.
förstått???
Det dör en kattunge varje gång det grälas om attack bike baser.
Folk är överlag riktiga regelfanatiker på svenska40k men när det kommer till baser på bikes är det lite annorlunda...
Är det verkligen en sån big deal för er? På en stor walker med spretiga armar kan det ju vara smidigt men bikes.. Njäae..
Är det verkligen en sån big deal för er? På en stor walker med spretiga armar kan det ju vara smidigt men bikes.. Njäae..
kan du utveckla varför det skulle vara något som helst problem att göra nåt av det du skrev ovan utan bas. Och om det nu ska bara viktigt varför man inte kan spela med exakt figursydda baser tex? Jag tycker det är onödigt som fan att sätta dom på bas, när dom alltid har gått att spela med utan.Katarsis skrev:Goddamit, inte nu igen....
Attackbikes skall ha bas, annars kan de inte deploya, flyttas, skuta, assaulta och så vidare. Men om man kan tänka sig att avstå från allt detta så tror jag att de flesta tycker det är lugnt.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- The Gretchin
man får väl ha bas om man vill men personligen så tycker jag att om man klart och tydligt ser varifrån på enheten som man mäter (t.ex på attack bikes) så ska man slippa
jag tycker det är mycket coolare utan
jag tycker det är mycket coolare utan
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Väldigt lite folk som har Bas på sina defilers & soulgrindersDHettNeck skrev:Allt "ska" ha bas förutom fordon som inte är walkers/skimmers!
Sen ni som har problem med att folk inte har baser till större fordon & liknande eller vill ha större baser till era fordon så kan ni alltid beställa från Dragonforge Design för dom har en hel del intressanta baser upp till 150mm x 120mm ovala stora
Dock är alla baser sceniska men men
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Jag satte nästan mitt kaffe i halsen när jag såg den länken (dragonforge design), verkligen snygg sida.. Fast dom hade faktiskt en del intressanta produkter.