Maernus Calgar i Close Combat

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Maernus Calgar i Close Combat

Inlägg av speedfreek »

Jag har spelat mot Calgar men då stod han still på egen baslinje och ringde sitt rymdskepp medan resten av armén dödade mig med bolters.

Ekeblad

Inlägg av Ekeblad »

Jocke Rapp skrev:Jag har spelat Calgar på turnering och precis som sagts innan spelar jag honom med 5A om han använder fistarna och 4A om han använder sitt svärd.
Vad bra! Då är det någon som har kört med 5 attacker med hans Gauntlets på en turnering. Då kör jag med det också :-D

Halvar

Inlägg av Halvar »

Ekeblad skrev:
Jocke Rapp skrev:Jag har spelat Calgar på turnering och precis som sagts innan spelar jag honom med 5A om han använder fistarna och 4A om han använder sitt svärd.
Vad bra! Då är det någon som har kört med 5 attacker med hans Gauntlets på en turnering. Då kör jag med det också :-D
folk har mätt från frpnten på sitt fordon till baken när de flyttar dem på turneringar också, det betyder knappast att jag får börja göra det med.
sen har jag ingen aning om calgar så jag tillför inget nyttigt till diskussionen, förutom att de enda tyranider som fortfarande har extra attacker från scything talons på sin statrad är skit från apocalypse/icke-codexmaterial.
sen ger väl terminator honours en extra attack i grund vilket codexarna brukar vara snabba med att påpeka att den är medräknad i statraden.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

terminator honors finns inte längre :P (utanför BT)
Alexander Merinen

Skriv svar