Imperial Guard orders till egen enhet i chimera
-
the godfather
Re: Imperial Guard orders till egen enhet i chimera
jag tänker iaf fortsätta med det tills jag får en faq på vad som "är rätt".
klart man hör vad man själv säger...
inte om du sitter i en tank som skjuter ... =pthe godfather skrev:jag tänker iaf fortsätta med det tills jag får en faq på vad som "är rätt".
- black templars @ time of ending -
om man skulle börja strunta i regler bara för att de är ologiska så blir det inte mycket regler kvar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Vad spelar det för roll om man hör vad man själv säger? Med det resonemanget skulle en command squad få ge order till sig själv efter att den har skjutit också eftersom den hör vad den själv säger och har LOS till sig själv då med.the godfather skrev:jag tänker iaf fortsätta med det tills jag får en faq på vad som "är rätt".
Det står klart i reglerna att "Orders cannot be issued to squads that are embarked in a transport vehicle...". Sitter en squad i en chimera kan den inte ta emot order, oavsett vem som ger dem.
Lyssna nu på Ooan Godfather, alt. ställ dig och skäms i hörnet.Mortarion skrev:Vad spelar det för roll om man hör vad man själv säger? Med det resonemanget skulle en command squad få ge order till sig själv efter att den har skjutit också eftersom den hör vad den själv säger och har LOS till sig själv då med.the godfather skrev:jag tänker iaf fortsätta med det tills jag får en faq på vad som "är rätt".
Det står klart i reglerna att "Orders cannot be issued to squads that are embarked in a transport vehicle...". Sitter en squad i en chimera kan den inte ta emot order, oavsett vem som ger dem.
(Beträffande logik så finns det väl en lång rad olika sådana. Vi som dagligen samtalar med barn har järnkoll på detta.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
barns logik är förvånansvärt logisk i sin ologik =))Röde skrev:(Beträffande logik så finns det väl en lång rad olika sådana. Vi som dagligen samtalar med barn har järnkoll på detta.)
- black templars @ time of ending -
Det är ologiskt att en boltgun bara når 24" (max 50m) så mina boltguns har nuemra 100" range...
Fram tills en FAQ kommer är den enda "logiska" tolknigen att man inte kan ge order till sig själv i en chimera.
Fram tills en FAQ kommer är den enda "logiska" tolknigen att man inte kan ge order till sig själv i en chimera.
- speedfreek
Jag cementerar mina åsikter om Tobemeistern...
jag tycker att det är sjukt logiskt att det är lättare att ge sig själv order om man har en telefon att prata med sig själv i.. 
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Sinnesförvirringen måste vara hög när man sitter 12 män i en folkvagn, oh förlåt en chimera med ordentligt benutrymme..
Inte konstigt att man inte kan ge orders när man troligen har någon annans fot i munnen =)
Inte konstigt att man inte kan ge orders när man troligen har någon annans fot i munnen =)