Nä jag förstår att det i sig inte har med detta att göra utan att det beror på assault vehicle regeln. Men faktum kvarstår ju att den pod som var tillgänglig för Siege Dread (och alla andra Dreads) inte längre är det. Jag hade gladeligen betalt de där 15pts extra för att få ta en vanlig pod utan assault vehicle regeln till Siege Dreaden bara för att det är tufft.Jocke Rapp skrev:Men Lucius podden är ju jättebannad och har inget med det här att göra.
Regelfråga Siege Dread
Re: Regelfråga Siege Dread
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Lucius podden får bara tas av dreads som från början kunde ta en pod, enligt IA AII och eftersom en Siege dread inte har några transport options, enligt IA A så får den ju inte ta någon
Jo fast på turneringar som använder SWEFAQ så ska ju fordonen köpas ur IA2 update. alt. de böcker den listan hänvisar till och inte ur Apocalypse böckerna. Sen hänger jag helt och hållet med på ditt resonemang, men det är en annan sak.XecrNist skrev:Lucius podden får bara tas av dreads som från början kunde ta en pod, enligt IA AII och eftersom en Siege dread inte har några transport options, enligt IA A så får den ju inte ta någon
Tycker som sagt bara att det är lite sunkigt. Det finns ju som sagt betydligt hårdare Dreads som kan dimpa ned med Pod... Det får väl bli att ta fler såna istället...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.