Charges och mätning med infiltrate.

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Charges och mätning med infiltrate.

Inlägg av Nefrums »

det är ju hur enkelt som helst.. modeller som måste börja mer än 18 tum bort och kan röra sig 12 tum måste ha mer än 6 tum kvar.. och kan därför inte assulta..

Och eftersom jag är fysiker så måste jag påpeka att exakta världen existerar bara på diskreta intervall.. dvs kontinuerliga saker så som avstånd kan inte ha ett exakt värde...

hansson

Inlägg av hansson »

sourpus skrev:"affecting the distance they are able to cover", är ganska solklart enligt mig innebär att om du pivotar så du tjänar 1 tum, har du förbrukat en tum av din förflyttning. annars påverkar vridningen vilket avstånd du kan förflytta modellen.
Eller så betyder det att man får vrida modeller hur man vill utan att det påverkar hur långt de får gå. Alltså gratis pivot. Helt klart en tolkningsfråga. Har heller inte stött på någon som försökt få en 1st turn charge på det här viset med infiltrerande bikes, tvivlar på att det kommer ske också. Tror frågan är akademisk.

Vilka bikes har infiltrate men inte fleet eller scout?

sourpus

Inlägg av sourpus »

hansson skrev:
sourpus skrev:"affecting the distance they are able to cover", är ganska solklart enligt mig innebär att om du pivotar så du tjänar 1 tum, har du förbrukat en tum av din förflyttning. annars påverkar vridningen vilket avstånd du kan förflytta modellen.
Eller så betyder det att man får vrida modeller hur man vill utan att det påverkar hur långt de får gå. Alltså gratis pivot. Helt klart en tolkningsfråga.?
bara om man anser att "distance they are able to cover" direkt kan jämställas med "distance they are able to move", något jag anser är felaktigt.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det är bara bissart dumt att försöka vrida till sig en tum med sina bikes.. Om någon gör detta kommer detta att straffas med sandfyld magväska!!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

sourpus skrev: bara om man anser att "distance they are able to cover" direkt kan jämställas med "distance they are able to move", något jag anser är felaktigt.
Det är väl ändå precis samma sak!
Senast redigerad av 1 DHettNeck, redigerad totalt 11 gånger.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

sourpus

Inlägg av sourpus »

DHettNeck skrev:[quote="sourpus"
bara om man anser att "distance they are able to cover" direkt kan jämställas med "distance they are able to move", något jag anser är felaktigt.
Det är väl ändå precis samma sak![/quote]

Orkar inte utveckla den lingvistiska (/semantiska) skillnaden när Jeppa förklarat det så bra. Frågan är besvarad.
PM:a mig om ni inte förstår skillnaden på cover och move.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Skriv svar