The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

leidstedt skrev:Tur att du kör en elit armé ;)

Haha, ja!

Hade inte varit lika kul på en swarm armé :roll:
Senast redigerad av 1 Iambroborn, redigerad totalt 17 gånger.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Damn! Var sjukt drygt att bara göra förarbetet på gubbarna. Nu är dock allting klart på dem. Fick en sådan grym Warp/phase/blitz/teleport idé till Mr springa-snabbt. Efter mycket frustration och pill så lyckades jag få dit alla rutorna så att man kanske kan se effekten som jag är ute efter. Ska bara fixa bågen framtill och sedan grenstuffa in rutorna så de får en mjuk övergång till övriga kroppen 8-)
Bilagor
Solitaere.jpg
Solitaere.jpg (88.16 KiB) Visad 3219 gånger

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Nu börjar min Solitare ta sig! Efter en sista filning och inspektion så ska han få stå framför sprayen sen och jag kan äntligen börja måla. :L

Temat tror jag kommer gå i svart blått och grått....med rutor såklart :lol:

Tanken med ''den gröna bågen'' från handen är att han phasat fram snabbt och svept sin caress genom en motståndare. Hålrummet runt handen ska då vara kraftfältet som boken beskriver finns runt caressen så att de kan köra sin hand genom rustning och kött. Tänkte få till en 2-3 lagers blodfärg och sedan försöka måla in lite elektrisitet/kraftfält känsla i blodet runt om hålrummet. Hoppas det inte blir för svårt att genomföra bra :|
Bilagor
Greenstuff tar tid!
Greenstuff tar tid!
Solitaire- greenstuff.jpg (96.43 KiB) Visad 3161 gånger

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2401
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Kaptenen »

Himla fina grejer!
Kul att se motsatsen till vad jag håller på med, måla horde, det verkar roligt att lägga ner väldigt mycket tid på bara några få modeller och göra varje unik!
Väldigt rolig tråd att följa - både välgjort hantverk och fluffigt! :mrgreen: :wub:

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av leidstedt »

Jag hade passat mig för blod på modeller. Men gör man det noga blir det bra. Med tanke på ditt tålamod med modellen så tror jag det kan bli bra.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Röde »

Du har skills helt klart. Hatten av!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Ismeno »

Imponerande!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Tack så mycket för alla fina kommentarer! :wub:

Kul att det uppskattas. Med lite tur så kommer han vara målad och klar i slutet av helgen :mrgreen:

leidstedt skrev:Jag hade passat mig för blod på modeller. Men gör man det noga blir det bra. Med tanke på ditt tålamod med modellen så tror jag det kan bli bra.
Jo, jag håller med dig där. Det blir nog den enda modellen i armén som kommer ha det. Så får se till att det blir riktigt bra :lol:
Senast redigerad av 1 Iambroborn, redigerad totalt 17 gånger.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Här kommer lite bilder efter helgens målande :)

Tog mitt förnuft till fånga när jag väl satt där med solitären i handen. Tänkte att det är dumt att ta sin mest unika karaktär och måla det första man gör när man aldrig någonsin målat: juveler, rutor, snyggt vitt, eller fade :roll:

Blev istället en vanlig Troupe Player för att skaka av sig rosten samt för att öva de nya teknikerna på. Kan säga att det var en väääldig tur att jag gjorde just så. Damn vad svårt det var, haha. Så varje teknik har lagt på ca 2-3 lager från scratch på den stackars modellen :oops: Fördelen blir ju att det förhoppningsvis bara blir ETT ordentligt lager färg när jag strax ska ge mig på solitären :lol:

Och för er som är inbitna i Eldar så gav jag denna Playern the ''Dark'' fraction symbolen i form av stjärnan på shalen och axelskyddet. Tycker Harlequins Dark warlord traits är mysigast så atte 8-)
Bilagor
Finished Player #1.jpg
Finished Player #1.jpg (90.53 KiB) Visad 3024 gånger

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Flygmaskin »

Ser ballt ut! Dock hade jag nog skippat metallfärgen på axelskydden och pikadulvern.
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar