Dalcon dubbel 26-27 september

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Neth_Oni

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av Neth_Oni »

jag har suttit med 100% hobbydag idag, där jag blandat att bygga ihop modeller till LBK touren imorgon, skriva listor till TTT samt skissa på upplägget till Dalcon när jag plötsligt blir kallad till möte med de andra arrangörerna av konventet. Utöver att Dalcon tyvärr krockade med Fantasia Fanatic som valde att lägga sig på samma helg som oss som berövade oss rätt många spelare i 40k och till viss del även fantasy så är det tydligen andra events som gjort att även cosplayarna och warmahordes spelarna har annat för sig vilket tyvärr leder till att vi inte ens i närheten kommer upp i det deltagarantal som krävs för att vi ska ha råd med lokalen.

Så tyvärr är Dalcon inställt för i år, till nästa år ska vi forska närmare kring datum som inte krockar med annat men för i år kan jag bara säga att jag ska försöka klämma in i mitt väldigt tighta schema under höst/vinter att hålla iaf en mindre lagturnering i 40k. Jag får iaf tacka er som visat intresse och hoppas att vi kan finna ert intresse till nästa försök!

Mvh. Robin

trtollet

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av trtollet »

Gonka Koff skrev:
trtollet skrev:
Neth_Oni skrev:för att alla ska kunna spela vad de vill, med vem de vill ;) Rätt tråkigt annars för tyranidspelare att hela tiden få lov att deploya 12" från sin kompis. Men som sagt, inget är satt i sten än

Tyranidspelaren kan ju annars skaffa sig en tyranid-kompis...

Mitt argument för restriktioner vad gäller allianser är att i en dubbelturnering är halva nöjet att samordna sig med sin vän. Vad ska vi spela? Vem tar med anti-tank? Hus ska vi hantera horder, objektiv etc - samt sist, men absolut inte minst - Varför strider vi ihop? Vad är storyn bakom vår allians?
Men nu tänker du väl ändå lite bakåfram? Att man tillåter Tyranid att spela ihop med SM hindrar ju inte något lag för att göra det du beskriver?
Tänk istället på Benny&Bosse, nybörjarkompisarna som spelar Nids och Ultras som vill vara med...

Tänker inte alls "bakåfram", jag värderar fluff mycket högre än jag värderar Benny&Bosse. Det är väl en perspektivfråga, hur man ser på hobbyn, mer än något som kan definieras som rätt eller fel. Det är en örfil mot fluffet att tillåta Benny&Bosse, men en örfil mot en inbjudande spelhelg att utesluta dem. Det handlar bara om vilket fel man personligen värderar som värst.

Trist att helgen blev inställd. Tack för försöket till att arrangera och jag beklagar käpparna som kastats i ditt hjul.

Skriv svar