Gothcon 2015 - Uppdaterat 18/2
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Gothcon 2015
Lite av informationen har nog bara hängt med sen 2014. Kan tänka mig att 2 källor av gubbs är rimligt och formationer är ok men kompas därefter.
- DarkMessiah
Joakim skrev: Viktiga datum
Söndag 22 Februari kl 18.00 Anmälan öppnar. Max 120 Deltagare just nu
Söndagen 15 Mars 23.59 Listinskick, ingen lista leder till tappad plats.
Fredag 3 April, turneringen börjar.
...
Praktisk Info
Konventet
Föranmälan: 300 kr
Efteranmälan: 400 kr
40k Turneringen, anmäls på hemsidan eller på plats och betalas samtidigt som resten. Kostnad 100kr
Föranmälan, inklusive inbetalning, måste vara oss tillhanda senast den 15 februari 2015 för att du ska räknas som föranmäld. De som betalar efter att föranmälan har gått ut får betala mellanskillnaden till priset i dörren. Därför är det viktigt att betala i tid.
Vilket datum gäller för anmälan?
Anmälan öppnar 22 februari, men föranmälan ska vara gjord innan 15 feb?
Eller ska det vara att sista datumet för föranmälan är 15 mars, inte februari, som är samma datum som listinskick?
-
Silvertejp
Det stämmer, 15 feb är Gothcon som spelkonvent.
22:a är Söndagen för 40k, kan garantera att alla som anmäler sig till Gothcon kommer att få spela, det kommer jag se till så var inte rädda att föranmäla er till konventet.
Det stämmer en del gammal info kom med, men som Per skrev så är 2 källor ganska vettigt, formationer kan jag inte alla men som Per sa säger vi ja så länge, men mitt tips är att ta en funderare.
Vi stävar efter att komma tillbaka till rötterna av mjukare listor.
Uppdaterat första posten ikväll med mer info.
22:a är Söndagen för 40k, kan garantera att alla som anmäler sig till Gothcon kommer att få spela, det kommer jag se till så var inte rädda att föranmäla er till konventet.
Det stämmer en del gammal info kom med, men som Per skrev så är 2 källor ganska vettigt, formationer kan jag inte alla men som Per sa säger vi ja så länge, men mitt tips är att ta en funderare.
Vi stävar efter att komma tillbaka till rötterna av mjukare listor.
Uppdaterat första posten ikväll med mer info.
2 källor. Jag gissar att IA13 räknas som en egen källa. Hur är det med dataslates? Är de tillåtna? Räknas de som en egen källa?LillePer skrev:Lite av informationen har nog bara hängt med sen 2014. Kan tänka mig att 2 källor av gubbs är rimligt och formationer är ok men kompas därefter.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Han har ju skrivit att det inte är bestämt än och att all information kommer inom kort, kan ni ge stackarn lite andrum? Jag kana tala av egen erfarenhet när det kommer till att arrangera och det hjälper inte det minsta lilla med tjat. Och då är det största event jag hållit i ungefär 1/3 av gothcon turneringen...
Det kommer när det kommer, tills dess fundera kring 20 olika listor som kan vara intressanta så blir det lättare att välja sen
Det kommer när det kommer, tills dess fundera kring 20 olika listor som kan vara intressanta så blir det lättare att välja sen
var hittar man dessa? Antar att de kompen är utskriven, eller? Posta gärna en länk.Det kommer när det kommer, tills dess fundera kring 20 olika listor som kan vara intressanta så blir det lättare att välja sen
Net_ohni menade nog mer att han själv skulle göra 20 listor, så han har mycket att välja på senare...
Angående antalet källor så är det inte hugget i sten. Men blir det 3 olika IA böcker, någon Supplement codex och 1 dataslate på det så kommer det kräva ofantligt mycket mer tid att tolka, värdera och kompa listor rättvist.
Detta är inte enda skälet, men en bidragande faktor.
Angående antalet källor så är det inte hugget i sten. Men blir det 3 olika IA böcker, någon Supplement codex och 1 dataslate på det så kommer det kräva ofantligt mycket mer tid att tolka, värdera och kompa listor rättvist.
Detta är inte enda skälet, men en bidragande faktor.
Inga codexspecifika detachments med andra ord?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen