Allokering av wounds

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Allokering av wounds

Inlägg av speedfreek »

En Crisis Suit med drone controller och en Gun Drone (som är kopplad till honom på så vis att den dör om han dör)
och en Crisis med en Shield Drone men i övrigt samma utrustning.
Är de lika eller inte?

De är likadana utom när de dör...

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Zurken skrev:Hade vi inte den här diskutioner förut och kom fram till att den enda vettiga att spela med var att man tittade på hur enheten såg ut vid listbyggandet. Att ett combi-flamer räknas som en combi-flamer även om den skjutits.
Jo, visst var det väl så. Så kommer jag att spela iallafall.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Tillbaka till orginalfrågan
räcker det med egen profil eller ska det skilja i nuffror eller equipment?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Sidan 25: "...are identical in gaming terms. By this we mean they have the same profile of characteristics, the same special rules and the same weapons and wargear."

Sidan 6: "The characteristics are: WS, BS, S, T, W, I, A, Ld and Sv."

Namnet ingår alltså inte i characteristics.

Angående Tau, har två modeller köpt olika sorters drones har de ju inte samma wargear.

Och för att besvara min egen fråga, det verkar inte spela någon roll om man har avfyrat sitt combi-vapen eller inte, man har ändå samma wargear, även om man inte egentligen längre är "identical in gaming terms." Vill minnas att någon gjorde jämförelsen med en modell som har tagit ett wound, den är ju inte heller identisk, men kan knappast anses vara unik bara därför.

Patrizzo

Inlägg av Patrizzo »

HeadWar skrev:Sidan 25: "...are identical in gaming terms. By this we mean they have the same profile of characteristics, the same special rules and the same weapons and wargear."
Drar genast tillbaka mitt påstående om combi-bolters. ;)
HeadWar skrev:Vill minnas att någon gjorde jämförelsen med en modell som har tagit ett wound, den är ju inte heller identisk, men kan knappast anses vara unik bara därför.
Kloka ord!
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

tack

Skriv svar